Annons:
Etikettmat-livsmedel
Läst 3106 ggr
[MajaWrangstadh]
8/28/13, 3:06 PM

Eran matkasse!

När ni är och handlar mat en helt vanlig dag… vad brukar vanligtvis ligga i eran matkasse då? :)

Själv kom jag precis hem från Coop här i Schweiz och fick med mig bland annat: grönsaker (avokado, tomat, aubergine, blomkål etc.), ruccola, grädde, creme fraiche, te, mandelmjöl, ägg och lite annat smått och gott.

Annons:
Lilltilda
8/28/13, 3:45 PM
#1

Grädde, ost, ägg, majonnäs, salami, fläskkarré, smör, broccoli, vitkål, kryddig korv, bacon, kyckling, kaffe, lök och kolsyrat vatten stod med på ett kvitto jag precis hittade i plånboken och det är ungefär så det brukar se ut

~God loves you, and I´m trying! ~

lizzzie86
8/28/13, 4:30 PM
#2

Handlade på Irland, färsk krabba,färsk makrill,spenat, cf,smör, ägg,sirloinsteak,sparris

Halvdansken
8/28/13, 4:59 PM
#3

Ägg, ost, smör, skinka, rökt korv, öl, vin, kolsyrat vatten, kattmat, kotletter, blomkål och tomater. Eller liknande.  Typisk matkasse från Netto i Danmark.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Ary
8/28/13, 5:04 PM
#4

Kattmat? Är det lchf? 😉😃

Effie
8/28/13, 5:16 PM
#5

Lök, vitkål, paprika, zucchini, nötfärs (gräsbetat), ungnötslever, getost, gravad lax, smör, ägg, vispgrädde (fast jag försöker sluta, och ta kokosmjölk istället). 

Kattmat? Påminner om den gången jag gick in i en Seveneleven för att hitta något snabbt ätbart, och tyckte det enda ätbara som fanns var just kattmat..fast sedan hittade jag en påse nötter 🙂


Visst går det. Om inte annat, så går det galet

KarinJ46
9/12/13, 8:36 AM
#6

Bacon, Ägg, Högrev, Fläskfärs, Blandfärs, Lövbiff, kycklinglever, tonfisk på burk, rökt makrill, makrill på burk, rökt/gravad lax, Smör, Ekologisk Rapsolja (till dressing), Vispgrädde, fullfet Creme Fraiche, Dijonsenap, Lök, Vitlök, Vitkål, Savojkål, nån tomat, broccoli, spenat, cocosfett, Goudaost, fetaost, mozzarellaost, blomkål.

Annons:
Mooniq
9/12/13, 8:43 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Idag åker jag till KustCharken Askum då blir det kött för hela slanten, sen hem, dela upp och frysa in . 🙂

gräsbetat kött, djuren slaktade på Varekil (max 2 timmar körtid) Några få djur slaktas åt gången. Självklart stress men ändå minimalt med stress. Hängmörat.

I affären blir det ett varv i grönsaksdisken och katten - ja han får kattmat. Han barfar sig själv duktigt men huset har alltid en skål ståendes ifall den "magre" stackaren skulle gå bet på fågel, mus o sork.

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

odjuren
9/12/13, 10:27 AM
#8

Smör, ägg, bacon o ost finns ALLTID hemma! får panik om de skulle ta slut!

Men annars  är de väl grädde, creme fraische, creme cheese, köttfärs, köttbitar, kycklingfärs/soyafärs, kryddor o annat smått o gott, lite choklad ibland :D

//Odjuren

www.odjuren.com

CasaRamon
9/12/13, 11:51 AM
#9

Något som jag gärna rek. är fläsklägg. Köpte på Ica Maxi för 29:90 kg.

Kokar 1 1/2 tim med hel kryddpeppar, lagerblad och lök. Jättegott tillsammans med blomkålsmos. Och nästan ännu godare att äta kallt dagen efter. Speciellt  dom fetaste bitarna. Så jag kokar alltid så att det räcker 2-3 dagar.

Jojo55
9/12/13, 8:10 PM
#10

Köttfärs, kyckling, bacon, korv, helt kött av något slag (karré, kassler, fläskfilé ed) någon fisk. Diverse grönsaker. Grädde, crème fraiche,  ägg, smör, ost, majonnäs. Av detta plus kryddor blir det diverse smarriga, nyttiga maträtter i fem dagar.

Upp till toppen
Annons: