Annons:
Etikettövrigt
Läst 5248 ggr
Fyraan
2013-08-26 19:45

Någon som slutat med LCHF?

Jag undrar om ni känner till någon som slutat äta LCHF? Iså fall av vilken anledning har personen i fråga slutat?

Annons:
evion
2013-08-26 20:24
#1

Min svägerska har slutat med LCHF. Hon körde endast en kort period för att gå ned i vikt inför en hästtävling. Hon gick ned 6 kilo på 1,5 månad. När tävlingen var över började hon äta som vanligt igen och gick upp de där 6 kilona ganska snabbt. Anledningen till att hon inte fortsatte säger hon är att pasta är alldeles för gott. Nu är hon gravid och har gått upp en del i vikt. Får se om hon hakar på igen.

Torin
2013-08-27 10:10
#2

Hälsningar Göran/.Värd för pensionärer/ifokus. Författare till "Konsten att leva billigt och må bra" samt "Mystiska träd"

subcalva
2013-08-27 11:01
#3

Jag ökade på andelen kolhydrater rejält när jag fick problem med frusenhet framförallt i händer och fötter och störningar av nattsömnen när jag vaknade med stark oro och svårigheter att somna om.

Lilltilda
2013-08-27 11:13
#4

Jag har INTE slutat med lchf, men ökat mängden kolhydrater och lagt till små mängder av rotsaker, potatis och frukt så nu är nog min kost mer "lågkolhydratskost" än ren lchf. Anledningen? Jag mår bra på det! Jag har saknat just dessa tre saker och när jag lagt till dem i kosten igen så upplever jag fler fördelar än nackdelar.

~God loves you, and I´m trying! ~

Vyer
2013-08-27 11:20
#5

Ja, jag vet några i min närhet som testat LCHF under ett par månader med sedan slutat och gått tillbaka till den kost de åt innan.

Den ena är min sambo, han slutade eftersom det finns en massa maträtter/onyttigheter som han inte "vill ge upp".


Hungerflickan
2013-08-27 12:18
#6

Jag slutade med strikt lchf eftersom det blev svårt att få ihop med ett socialt liv, plus att jag inte hade samma ork som när jag åt kolhydrater. Dessutom gick jag upp i vikt. Kör istället en modifierad variant där jag håller vikten och mår bättre.

Annons:
goliath
2013-08-27 13:23
#7

Jag äter numera lågkoliskost+

Anledning -det blev mycket enklare i vardagen och ger mig inga negativa konsekvenser..

MEN, jag anser att LCHF i praxis omhandlar fler hälsoaspekter än bara förhållandet mellan kolisar och fett. Och de sitter fortfarande kvar även om jag ökat betraktligt på kolisarna..

majala
2013-08-27 13:28
#8

Jag har slutat pga rädsla för min egen hälsa. Har hjärt- och kärlsjukdomar i släkten och trots att jag ätit LCHF tidigare och gått ner i vikt till och från så kan jag inte bortse från känslan av att jag gör mitt hjärta en otjänst när jag äter grädde, smör och fett kött.

goliath
2013-08-27 18:28
#9

#8

Fårstår dig.. Det är en känsla som hemsöker väldgit många.. Min mamma kan fortfarande inte äta mer än ett ägg om dagen..

MimLan
2013-08-27 18:47
#10

#8 Hur åt dina släktingar med hjärt/kärlsjukdomar?

Ary
2013-08-27 19:28
#11

Jag kör inte "ren" lchf längre utan lågkolhydrat efter en period med kolhydratssug och platå nu pendlar det mellan lchf/liberal lchf och lågkolhydrat. Mer flexibelt både ute och lättare att variera maten och kan nu äta en del saker jag saknat utan att gå till överdrift.

Att man mår bättre av färre kolhydrater än normalkost har jag aldrig tvivlat på, dvs sedan jag ändrade kosten för knappt ett år sedan.

Framåt
2013-08-27 19:49
#12

Jag experimenterar mig fram för att hitta vad jag mår bäst av . Blir nog en lågkolhydratvariant av GI snarare än LCHF. Jag har svåra ätstörningar / sockerberoende och dessutom svåra problem med magen pga mycket värktabletter. Jag gick ner en del med LCHF men har behov av att maten har volym och det har ju inte lchf-kosten direkt. Jag är i alla fall inte på nåt sätt fettskrämd!

Jag äter inte mjöl eller mejeriprodukter eller ris eller potatis. Klarar frukt bättre än mejeri - det går inte alls. Men gillar inte frukt så mycket så det kanske påverkar.

Blir lite nyfiken över vad som fick TS att ställa frågan!

RobinEH
2013-08-31 00:19
#13

Jag slutade med LCHF efter drygt 6 månader. Jag var otroligt trött och mådde allmänt dåligt. Dock har jag inte ökat kolhydratintaget så hemskt mycket men 300g potatis och 100g havre drar upp mängden. Så jag äter fortfarande lågkolhydratkost. Jag har dessutom lärt mig oerhört mycket om nutrition sedan jag gav upp LCHF, så jag lär inte återgå till kosten såvida jag inte drabbas av diabetes eller av någon anledning blir mycket obese och inte kan träna.

Jag tror, jag tror på vintertid och ishalka.
Sajtvärd på Träning och Hälsa

Annons:
Upp till toppen
Annons: