Annons:
Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 2902 ggr
cissy99
8/23/13, 9:38 PM

stickningar

Har under fyra dagar haft stickningar i händer och fötter . Tar magnesium tillskott och kör Lchf. Nåhon aom har haft liknand och vill dela med sig. Har ökat kolhyter då jag låg oftast vid 20g per dag men detta har inte hjälp mig bara resulterat i viktökning.

Annons:
OlgaMaria
8/24/13, 6:19 AM
#1

Du kanske ligger lågt i Kalium. Kalium är lika svårt att få i sig tillräckligt av som magnesium när man äter LCHF. Och magnesium förbrukar kalium i kroppen. Använd mineralsalt (häll lite i ett glas vatten och drick t ex).

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

steglits
8/24/13, 7:58 AM
#2

Kaliumbrist höjer blodtrycket också.

cissy99
8/24/13, 8:22 AM
#3

Hej 

Tack för rådet, jag har använt mineralsalt ca 1/2 tesked i ett glas och även vitamin tillskott Mitt val kvinna med järn och folsyra i men inget har ändrats. Det konstig är att under natten så känner jag inte av det och jag har inte ont någonstans heller, förutom vissa symptom som träder upp då och då som tex tryck över halsen, yrsel och låg puls. För  nog bli en koll hos läkaren imorgon.

steglits
8/24/13, 10:01 AM
#4
cissy99
8/30/13, 5:02 PM
#5

Uppdatering.

Läkarbesök skedde i måndags, väl där berättade jag om mina symptomer och bad att dem skulle testa hypotereos och hon sa att det skulle vi göra, även B-vitamin och järn. Järn fick hon reda  på en gång( konstigt för förra gången tog det en vecka innan jag fick reda på det): De andra får jag besked först om två veckor.

Då mina stickningar blev mer och mer ringde jag igen och läkarsekreteraren så att jag skulle vända mig till kiropraktorn då hon hade haft liknande besvär. Jag ringde och fick tid direkt. så igår var jag där och han sa genast att jag hade överrörliga senor i händer och tog något slags test på händer och fötter med någon stickningsapparat( eltest). Detta kändes väldigt obehagligt då det är precis så jag känner i fötter och händer. Han knäckte nacken och ryggen, nu skulle jag avvakta en vecka och sen tbx igen.

Nästa problem han såg var mitt knä, den har varit svullen i ca 2år. Han frågade om jag kollat upp det och jag svarade "Jag har gjort det och fått skosulor samt knästöd och när jag begärde magnetröntgen sa de Nej. Han reagerade och sa att han själv skulle ta upp det med min läkare. Nu till min fråga kan detta bero på knät?

Eller beror det på att jag ändrat mina matvanor( äter Lchf). 

Wow lång inlägg  blev det.

Jag tackar för alla råd jag får.

Upp till toppen
Annons: