Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (3) Senaste inläggen

- Allt om lågkolhydratkost - - Medlemmar - - Medlemmar - var bor ni? - Off topic - (OT) - Om sajten - - Utmaningen - - Vi som vill nolla kolhydraterna - Boktips Ej frågelåda - Sten Sture Skaldeman Frågelåda - MinMat Före detta frågelåda - dr Andreas Eenfeldt Hälsa Hälsovinster LCHF för vegeterianer LCHF - Problem LCHF för barn LCHF för bäbisverkstan LCHF för nybörjare Länkar - Föredrag Länkar - Radio/TV Länkar - tidningar/hemsidor Mat - Billiga ingredienser Mat - Jag behöver måltidstips Mat - Livsmedel Mat - Livsmedel - Matfett Mat - På stan, hur gör jag? Mat - Recept att laga hemma Mat - Recept på bröd och brödbaserade rätter Mat - Recept på efterrätter och sötsaker Mat - Recept på fisk- & skaldjursrätter Mat - Recept på färsrätter Mat - Recept på fågelrätter Mat - Recept på kötträtter Mat - Recept på soppor & såser Mat - Recept på ägg, ost, grönt, sidorätter & veg Mat - Vitaminer, mineraler, tillsatser mm Motion & träning Vi som har autoimmuna sjukdomar Vi som har diabetes Vi som har huvudvärk/migrän Vi som har högt/lågt blodtryck Vi som har koncentrationssvårigheter Vi som har mag/tarm-besvär Vi som har/har haft fibromyalgi Vi som röker/har rökt Vi som vill gå ner i vikt Vi som vill gå upp i vikt Vi som är beroende Vi som är gbp-opererade och äter LCHF dr Annika Dahlqvist Övrigt
- Utmaningen -

Totten är här för att stanna!

2013-08-18 07:58 #0 av: totten

Jag har ätit LCHF sen februari 2011. Gick ner ca 18 kg på ca 9-10 mnd.

95- ca 77 kg.

Är 155 cm och kvinna och i dag 40 år. 

Dock började jag med en del avstamp, blev för mycket mörk choklad, bär, grädde mm. 

Vid nyår 2012/2013 hade jag gått upp till ca 90 igen och började att träna Zumba och plötsligt trodde jag att VV skulle hjälpa mej.... 

Det resulterade i att jag nu i 15:e juli hade jojat ner till ca 84 kg och upp till 90,3 igen... dock med en mycket förbättrad kondition.

Mitt i semestern bestämde jag mej nu eller aldrig! Så jag började ordentligt med LCHF dock med att kunna unna mej jordgubbar o grädde när det är sommar och så började jag powerwalka. 

Så nu Zumbar jag, power walkar och äter LCHF striktare efter semestern och har gått ner. till 85,9 kg på en månad. 

-4 cm på midja

-11 cm på den tjockaste magen

-8 cm på stuss

-3 cm på lår 

Tanken är Zumba ca 3-4 ggr per vecka (minst 2 ggr)

Power walk (lätt jogg) 2-4 ggr ca 1 tim beroende på Zumban. 

Jag är 40 år och kan inte få stroke som min mamma fick när hon var ca 55 år. 

Min man tror inte att LCHF är svaret på viktnedgång men han ser att min vikt går ner och att jag inte äter sött. Dock stöttar han mej helhjärtat i att gå ner och att jag rör på mej. 

Jag väger inget eller mäter inte min mat utan äter tills jag är mätt.

Har inte haft paltkoma sen i juli innan jag började igen!

Mitt delmål är att ha gått ner till att vågen står på högst 79 kg till 26 oktober då jag ska på ett stort Zumba event. Sen får vi se vad den ska stå på till jul. Denna gång ska det gå och jag ska må bra! 

Anmäl
2013-08-18 09:20 #1 av: Siggebus

Grattis och lycka till! Glad
Du fixar det denna gång - du ser ju att det funkar och mår du samtidigt bra och känner att din viktresa nedåt INTE får dig att gå hungrig etc så fixar du det.
Din man tror inte på lchf som viktminskning men han ser att du går ner..... ja det var många på bl a mitt arbete som inte trodde på mig utan förfasade sig och pratade en massa "skit" ha ha Skrattar
Nu säger de ingenting längre - jag har gått ner nästan 45 kilo och nått mitt mål!
En del av dem kommenterar men nu hör jag "men nu ska du väl inte gå ner mer för det är ju inte bra!" Suck!

Anmäl
2013-08-19 09:28 #2 av: jessirene

Härligt, zumba är grejjen! Hoppas din man ser att du inte bara går ner i vikt utan att du får energi och friskhet också!

1#

Visst är det irriterande med missunsamma kommenterer av den typen. De tycker att det är tråkigt att man inte fortsätter att vara tjock.

Anmäl
2013-08-19 12:28 #3 av: Siggebus

Ja precis!
Lika tjocka som dem hi hi Glad
För det har aldrig hänt att någon som är smal säger en sådan kommentar - det är uteslutande de som själva har övervikt och håller på ständigt med diverse, bantnings-piller/pulver/soppor etc Funderar

Anmäl
2013-08-24 08:35 #4 av: totten

85,7 kg lite neråt...

Jojjar lite märker jag som förut. Går ner och sen några gram upp sen ner igen. 

Kör träning ca 5 ggr i veckan har ökat upp fettet åter kommer med det!

Har även unnat mej nya träningskläder denna vecka.

Är så lycklig köpte L dvs 44/46 på Kapp-Ahl och de satt snyggt kändes som om jag kunnat prova M men vågade inte ;-).

Hittade en ursnygg knall lila väst... ska suga på den behöver ingen kanske... men den satt så snygg. Ska vänta någon månad. 

Ska mäta mej i morgon och se hur mycket skillnad det är senaste veckan. 

Anmäl
2013-08-25 08:43 #5 av: totten

Denna vecka har jag gått ner 0,2 kg...

Måtten har gått ner:

-3 cm på tjockaste magen.

Det andra har stått still.

Jag tänkte redovisa min mat i Matdagboken för att kolla att jag får i mej tillräckligt.

Återkommer hur det går. Ännu mer fett tror jag blir bra ;-).

Anmäl
2013-08-28 06:39 #6 av: totten

Nu så 85,3... 5 magiska kg... 

Jag vet man ska inte väga sig för ofta men det är så spännande.

Kört matdagboken nu i 3 dagar... 

Äter nog för lite de dagar jag inte tränar... Men det är faktiskt så att jag inte behöver mellanmålet om jag inte tränar. 

Bra att se att jag ligger rätt ang kolhydrater, proteinet o fettet känner  jag. 

Denna vecka blir det 4 ggr zumba och några power walks/promenader. 

Anmäl
2013-08-28 08:48 #7 av: Mariajoh

Bra där!

Jag har halkat helt galet. Mäter och väger mig i princip aldrig men kläderna talar om den hårda sanningen varje dag....

Letar runt efter motivationen här...

Anmäl
2013-09-02 07:08 #8 av: totten

Veckans status:

85,1 kg  dvs -0,6 sen förra söndagen.

midja -1 cm

tjockaste magen - 1 cm

stuss - 1cm.

Segar mej neråt nu! 

Jag har fyllt i matdagboken och det jag kollat där är att jag får i mej tillräckligt fett. Också att jag äter ordentligt. 

Anmäl
2013-09-15 15:32 #9 av: totten

Vet inte vad vågen står på då batteriet har tagit slut!

Måtten är ganska lika tror jag också.

Dock har jag köpt mej ett par snygga jeans på HM!

Anmäl
2013-09-30 07:11 #10 av: totten

Blivit lite avsteg de sista 2 veckorna med en frossa helg eller kanske inte frossa men bröd, tårta och restaurang besök med lite av varje...

Har ingen våg men måtten är ganska lika ngn cm upp bara.

Nu kör jag så att det ryker igen!

Tror kanske det är bra med en sådan här helg då vill kroppen gå neråt igen! Ska köra fakirstuk med kokosolja och mycket lite mejerier. 

Denna vecka blir det zumba minst 3 ggr!

I går var det zumba också så nu är det pået igen!

Anmäl
2013-10-02 06:42 #11 av: totten

Är på banan igen!

Ägg i stekt variant är så bra! Kör med ganska mycket smör och gärna en salami på toppen.

Problemet som jag har är att vi har massor av gott o godis på jobbet men det är 0 tollerans som gäller.

Anmäl
2013-10-02 07:49 #12 av: Orakletidelfi

Oj en salami! Fick en bild i skallen. Lyssnar på GW:s senaste där Bäckströms supersalami ständigt är i fokus...  Skrattar

Anmäl
2013-10-03 07:01 #13 av: totten

He he...

I dag är jag nere i 77 cm runt midjan.

97 cm runt tjockaste magen och 109 runt stuss.

Ska fixa vågen men ganska bra att den inte fungerar... 

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.