Annons:
Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 871 ggr
Arnell
8/11/13, 3:53 AM

kanGI ätare också äta all LCHF utan att "äta fel"

Hej! Har efter en hård vlcd kur tappat mina kilo och nu vill jag gå över till någon hhållbar livsstisförändring. Läst mycket om GI kontra VV och känner att GI passar mig bäst. Min fråga är om även all LCHF mat och bakverk är okej om man är GI ätare? det känns ju som att de ligger nära varandra i matupplägg förutom att det ingår mer kolhydrater i GI. Går jag ex upp i vikt av att äta gi till frukost och lunch men en fetare lchf middag på kvällen. Ligger kolhydraterna kvar sedan lunchen och lagrar min lchf middag till fett i stället.

Annons:
Mooniq
8/11/13, 8:42 AM
#1

Mja, fett är energi för kroppen, kolhydrater är engergi för kroppen. Äter du mycket av båda så kommer du att gå upp i vikt. Det blir som att tanka bilen två gånger - med skillnaden att kroppen supersparar på överskottet.

Att äta GI betyder att man tillåter långsamma kolhydrater, tex fullkornspasta, fullkornsris och fullkornsbröd.

Om du har tappat vikt så betyder det att du varit överviktig från början. Vad fick dig att gå upp i vikt? Kolhydrater? snabba kolhydrater som i chips, dricka, godis, kakor?

Att äta nån enstaka kaka, tårtbit till kalas är ju helt ok, eftersom det händer sällan. gäller både GI och LCHF.

GI har mycket bra mat, bra fetter men de ligger lägre i fettintag än LCHF.

Läs på lite till så ser du snart skillnaderna.

lycka till ☀️

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

MimLan
8/11/13, 8:49 AM
#2

Allt handlar om hur din kropp fungerar, som #1 säger, hur hamnade du i övervikten?

Det enda jag skulle gissa är att du kommer att gå upp i vikt oavsett, eftersom du ätit vlcd, det kostar på kroppen.

Upp till toppen
Annons: