Annons:
Etikettoff-topic-ot
Läst 3245 ggr
Pussgurkan
2013-08-07 20:36

Intressant tv-program

Kollar just nu på kanal 5 ett program som heter "fat & back". Intressant att se hur hans personlighet och inställning förändras i tackt med att hans vikt går upp tillsammans med all skräpmat han äter. Kommer att tills på play också för att verkligen SE vad som händer med honom.

Annons:
Lusthan
2013-08-07 20:45
#1

Visst är det intressant. Ser det också. Misstänker att man antagligen skulle bli ganska förändrad själv om man går ner. Jag känner igen mig i hans bortförklaringar just nu. Tycker att jag äter bra men går knappt ner och ofta upp några hekto. Men det är klart att det finns sånt jag skulle behöva sluta med som jag ursäktar mig med också.

Pussgurkan
2013-08-07 22:14
#2

Tycker det var synd att de inte la mer vikt vid hur han mentalt förändrades och hur skräpkosten påverkade honom. Tex då han fuskade med pizza, inte orkade mer än 2 minuter på bandet - inte orkade mentalt. Inte hade kraft att motivera sig. Tyvärr lades mycket vikt på kilona och jag är övertygad om att en tränad kropp som på kort tid hår upp massor i vikt har ganska lätt att gå ner igen. Kroppen har liksom ett minne. Dessutom har han kunskapen om HUR han ska äta och träna. Och troligen har han en personlighet som får honom att tävla och puscha sig själv. Jag hade velat se lite mer av det som liksom inte visades.

Lusthan
2013-08-08 07:46
#3

Jag kände samma sak. Det är inte samma för mig som aldrig varit vältränad att gå ner i vikt och bli vältränad som för han. Håller med om att det var mycket fokus på vikt som du säger. Men intressant ändå. Jag har cirka 45 kilo att gå ner, har gått ner 7 kilo på ett år som mest 9 men gått upp två kilo igen. Vet att jag har fuskat och kanske äter lite väl liberal lchf men 40 kilo känns ändå för mig ganska orealistiskt på så kort tid som 6 månader… Men det är klart, jobba på gym, träna som en tok och äta rätt så borde det väl gå. Speciellt med hans antagligen rätt rejäla ämnesomsättning och tävlingsinstinkt.

Lchfman
2013-08-08 09:20
#4

Dom kunde gjort programmet väldigt mycket bättre om dom visade hur  han lade kosten osv.

Om man inte visste bättre kan man trop att massa styrketräning räcker för att tappa 40kg fett på 6 mån.
Mat diskuterades nästan inte.
lite synd.

Riktigt intressant hur vek han blev och och vilket självbedrägeri som uppstod när sockermonstret var på toppen och han skulle sluta äta skitmat.

Underbar scen när dom hittar honom i köket frossandes på en pizza. och hans bortförklaringar och rättfärdigande, då vet han ändå att han är med i en dokumentär och har ordentligt med karaktär jämfört med gemene man som inte är van vid träning och dieter..

PeggyD
2013-08-08 09:35
#5

Tack för tipset ! Det var intressant :)

Upp till toppen
Annons: