Annons:
Etikettövrigt
Läst 1396 ggr
[bittek]
2013-08-05 14:31

OT - dragit på mig vätska av inflammation/medicin

Fick diagnosen tennisarmbåge förra veckan. Fick fem olika mediciner av den spanske läkaren. Efter några dagar svullnade min kropp upp nåt så infernaliskt! Ok att det ät varmt här på Mallorca, men det har jag kunnat hålla stången under de mer än tio somrar jag varit här. Idag slutade jag med medicinen, mest för att jag kände mig drogad och blev jättetrött av dem. Är nu på jakt efter bra tips om hur jag blir av med vätskan. Har kört pressad citron i vatten tidigare, men det förslår inte mot detta. Jag kan inte träna, armen är långt från bra. Promenader funkar inte heller ännu, eftersom armen då svänger fram och tillbaka. Nån som upplevt nåt liknande och har några bra tips?

Annons:
LUAL
2013-08-05 17:58
#1

Sparris ska vara naturligt vätskedrivande. Jag vet inte hur effektiv det egentligen är med det är ju rätt gott tillbehör tillsammans med en sås.

MimLan
2013-08-05 18:06
#2

Skulle tro att det går av sig själv i takt med medicinen?

Mozzarellan
2013-08-05 19:26
#3

Fick tips här om Weledas Björk elixir och det hjälpte mig. Av värme och mycket promenader så sväller anklar upp och binder vatten. Man får ju hoppas att när du slutar med medicinen att det avtar.

[bittek]
2013-08-05 21:09
#4

#2 Jag hoppas det! För det enda jag får plats med min stora mage och svullna rumpa i är en enda kjol 🤪

nyborjare08
2013-08-06 08:10
#5

Jag har ofta problem med vätskesvullnad, speciellt på sommaren. Denna sommar har jag kört med periodisk fasta lite till och från och det har varit fantastiskt mot vätskesvullnaden!

Jag kör inte "äkta" fasta, utan 5:2 eller 4:3. Dvs varannan dag (ungefär) dricker jag vatten och kaffe och äter endast ett mål mat (så sent på dagen som möjligt) som innehåller max 500 kcal. Nästa dag äter jag som vanligt, och så börjar jag om. Maten är dock alltid inom ramen för lchf. Det gäller att dricka ordentligt och ev få i sig lite extra salt på lågkaloridagarna. Första dagen jag gjorde det var det jättejobbigt, men sen gick det lättare och lättare. Nu ser jag fram emot de dagar då jag inte "behöver" äta 🙂

 

 

Upp till toppen
Annons: