Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (3) Senaste inläggen

- Allt om lågkolhydratkost - - Medlemmar - - Medlemmar - var bor ni? - Off topic - (OT) - Om sajten - - Utmaningen - - Vi som vill nolla kolhydraterna - Boktips Ej frågelåda - Sten Sture Skaldeman Frågelåda - MinMat Före detta frågelåda - dr Andreas Eenfeldt Hälsa Hälsovinster LCHF för vegeterianer LCHF - Problem LCHF för barn LCHF för bäbisverkstan LCHF för nybörjare Länkar - Föredrag Länkar - Radio/TV Länkar - tidningar/hemsidor Mat - Billiga ingredienser Mat - Jag behöver måltidstips Mat - Livsmedel Mat - Livsmedel - Matfett Mat - På stan, hur gör jag? Mat - Recept att laga hemma Mat - Recept på bröd och brödbaserade rätter Mat - Recept på efterrätter och sötsaker Mat - Recept på fisk- & skaldjursrätter Mat - Recept på färsrätter Mat - Recept på fågelrätter Mat - Recept på kötträtter Mat - Recept på soppor & såser Mat - Recept på ägg, ost, grönt, sidorätter & veg Mat - Vitaminer, mineraler, tillsatser mm Motion & träning Vi som har autoimmuna sjukdomar Vi som har diabetes Vi som har huvudvärk/migrän Vi som har högt/lågt blodtryck Vi som har koncentrationssvårigheter Vi som har mag/tarm-besvär Vi som har/har haft fibromyalgi Vi som röker/har rökt Vi som vill gå ner i vikt Vi som vill gå upp i vikt Vi som är beroende Vi som är gbp-opererade och äter LCHF dr Annika Dahlqvist Övrigt
LCHF - Problem

Hur "botar" jag sug?

2013-08-05 09:25 #0 av: Pussgurkan

Jag måste få lite tips från er.
Jag ska ha mensen om några dagar och är nu super hungrig HELA tiden + att jag har ett stort sockersug. Sockersuget är inte oemotståndlig stort men kraftigt - fast änn så länge klarar jag att "hålla emot". Det brukar försvinna "dag 1".

Hur gör ni andra för att "bota" era sug?
Och vad ska jag göra med min hunger?

Anmäl
2013-08-05 09:29 #1 av: MimLan

Jag faller för det om jag inte orkar med det. Men falla och falla, jag äter en massa annat, inte nödvändigtvis godis/etc.

Undrar lite över varför du frågar vad du skall göra med din hunger? Varför äter du inte?

Anmäl
2013-08-05 11:06 #2 av: [fass]

Mitt tips är: Periodisk fasta! Det gör underverk med hungern.  :)

Anmäl
2013-08-05 12:09 #3 av: savonit

#2 håller faktiskt med
Jag bestämde mig för några dagar sedan att köra strikt periodisk fasta,
Det har gått bra och är snart inne på en hel v lchf utan sug eller fusk.

Strikt kan jag dock inte påstå att jag är då jag ätei nötter och avokado men håller suget borta mycket bra.

Anmäl
2013-08-05 12:18 #4 av: Siggebus

Ostskivor med ett lager Bregott ovanpå stillar absolut mina sug när de kommer.

Kanske inte det man EGENTLIGEN vill stoppa i sig men om man tvingar sig så försvinner suget Glad

Anmäl
2013-08-05 13:29 #5 av: Lusthan

Jag vet faktiskt inte riktigt hur jag gör för jag faller oftast för mitt sug. Ibland har jag kunnat äta annat än det jag varit sugen på men dt fungerar inte ofta. Det är något jag behöver jobba med...

Jag blir också sugen innan mens och det är ett astronomiskt sug som kommer även om jag har ätit ordentligt. Det är det jobbigaste. Jag liksom bara måste äta.

Därför funderar jag på att göra bra grejer att ha hemma som är lchf ändå. Ska prova att göra lchf-glass idag. Får se hur det går. Ska prova att göra någon typ av chokladkaka och lite annat. Oftast är det lakrits och choklad som jag vill ha när jag är sugen.

Så mina förslag är att göra något som ändå är lchf, äta ordentligt, dricka ordentligt med vatten och dricka light-dricka om det blir för illa. Sen om det fungerar det är nog olika från person till person.

Anmäl
2013-08-05 16:14 #6 av: patriknn1

Inlagd salt ingefära för lakritssuget.
Kakaodryck, osötad, mot chokladsuget.

Annars, ät dig riktigt mätt på bra mat.

Anmäl
2013-08-05 16:50 #7 av: Mabrotnosh

Jag skulle unna mig några bitar 86% ig choklad de dagarna och sedan köra på igen.

Anmäl
2013-08-05 17:15 #8 av: Pussgurkan

Det är bara så här några dagar före mensen. Och hur mycket jag än äter (lchf med smör) så är jag liksom ändå "hungrig". Jag är inte så sugen på godis utan mer på kakor, pannkakor och annat kolhydrat-rik-godare-efterrätt-mat typ.

Anmäl
2013-08-05 20:00 #9 av: Mabrotnosh

Gör pannkakor då men lchf vänliga och fixa bär och grädde till. Har du provat det kanske?

Anmäl
2013-08-05 20:24 #10 av: Pussgurkan

Nä det har jag faktiskt inte. Borde jag kanske. Får kolla in recepten som finns.

Anmäl
2013-08-05 21:00 #11 av: Mabrotnosh

Jag fixar pannkakor på fiberhusk ägg och grädde. Vill man så kan man ju alltid ha lite sötningsmedel på bären om det är lite sött man är ute efter. Pannkakorna är dock mastiga så man kan inte äta så många innan man mår illa men det kanske bara är bra.

Ibland kan man ju lura huvudet lite för suget sitter nog i skallen många gånger. Kakorna kanske du kan lura skallen med genom att göra öchf knäcke bröd istället med 2 cm ost på.

Anmäl
2013-08-05 21:27 #12 av: Pussgurkan

Jag har lchf-mix på några mjuka chokladkakor. Kanske skulle ta och baka ut dem. Det är en färdig mix köpt på lchfbutik i Stockholm. Skulle vara goda sa dom i affären.

Anmäl
2013-08-05 22:50 #13 av: Mabrotnosh

http://www.lchfrecept.com/ShowRecepy.aspx?ID=1533

Gör de här och jag lovar att dina mens sug är räddade fram över. Är som kakor fast ändå inte....och du kan inte äta så många.

Anmäl
2013-08-05 22:51 #14 av: Zepp

Testa cocospankakor.. men gör bara en för sen är du proppmätt!

Kokospannkakor

http://www.lchfrecept.com/ShowRecepy.aspx?ID=51

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Anmäl
2013-08-06 07:28 #15 av: Pussgurkan

Mycket gott att testa. Tusen tack alla

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.