Annons:
Etikettövrigt
Läst 1761 ggr
julia61
2013-07-31 19:21

Äta lchf utan viktnedgång, bara må bra!

Har funderingar om att äta lchf bara för att må bra, kan man vara lite mer moderat med kolhydraterna då.

Inte vräka i sig en  massa då men kanske äta mer rotsaker o lite mer kolisar.

Jag tror inte jag kan gå ned, har för mycket i kroppen som ställer till det. Men vill må bra.

Annons:
Zepp
2013-07-31 19:25
#1

Ja, det kallas inte för något särskildt.. kanske, "riktig mat för hälsa och välmående"!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

kaisakavat
2013-07-31 19:29
#2

Låter som ett rent ljuvligt upplägg. Lågkolhydratkost där man äter varierat men undviker de värsta hälsofällorna, t ex dåliga fetter, kemikalier och spannmål, men kan njuta av mängder av god riktig mat. Mums!

julia61
2013-07-31 19:31
#3

nja jag undrar vad du menar lite nu Zepp? Jag vill gärna ha svar från någon som inte äter lchf för att gå ned i vikt, bara äta riktigt som du säger.

Ja, veta lite hur mycket per kolhydrater per dag utan att i alla fall gå upp i vikt :)

kaisakavat
2013-07-31 19:44
#4

Jag åt under en tid ca 50 g kh/dygn. D v s la till kosten mer grönsaker, lite frukt och rotfrukter, fröer och nötter, kunde äta lite mer av efterrätter mm. Matiga sallader blev en storfavorit.

Så länge man inte tar till spannmål och större mängder rotfrukter eller börjar sockra galet, så ryms rätt mkt sorts mat inom 50 g. 

Tror det här kan funka jättebra för många människor. Personligen för mig blev det lite mindre bra, för jag är ju o-frisk och måste bekämpa inflammationer allt vad jag bara kan. Behöver långt ifrån alla.

julia61
2013-07-31 19:44
#5

Ja så ungefärligt menar jag, Kaisakavat. Inte dra iväg med chips, potatis, ris, pasta o så. Men ha lite mer kolisar o må bra. :)

Zepp
2013-07-31 19:52
#6

Jag går inte längre ner i vikt.. och jag menade som föregående, man har ytterligare livsmedel att välja på, som kan vara hälsosamma fasten de har högre kolhydrathalt än vad man normalt äter på LCHF!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Annons:
[fass]
2013-07-31 20:07
#7

Om man följer  listan med LCHF-livsmedel som Andreas Kostdoktorn har på sin sida så hamnar man precis där du beskriver TS. Så äter jag och jag är normalviktig, tränar och är frisk. I det läget funkar en LCHF med bär, lite nötter och ganska mkt grönsaker utmärkt enligt min erfarenhet. Jag hamnar oftast mellan 15-50 kolhydrater och när det är närmare 50 så beror det på att jag äter tex bönor eller något nötbtröd.

Nu går jag faktiskt ner lite lite också men det beror på att jag tränar tungt och kör med 16/8.

Upp till toppen
Annons: