Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (3) Senaste inläggen

- Allt om lågkolhydratkost - - Medlemmar - - Medlemmar - var bor ni? - Off topic - (OT) - Om sajten - - Utmaningen - - Vi som vill nolla kolhydraterna - Boktips Ej frågelåda - Sten Sture Skaldeman Frågelåda - MinMat Före detta frågelåda - dr Andreas Eenfeldt Hälsa Hälsovinster LCHF för vegeterianer LCHF - Problem LCHF för barn LCHF för bäbisverkstan LCHF för nybörjare Länkar - Föredrag Länkar - Radio/TV Länkar - tidningar/hemsidor Mat - Billiga ingredienser Mat - Jag behöver måltidstips Mat - Livsmedel Mat - Livsmedel - Matfett Mat - På stan, hur gör jag? Mat - Recept att laga hemma Mat - Recept på bröd och brödbaserade rätter Mat - Recept på efterrätter och sötsaker Mat - Recept på fisk- & skaldjursrätter Mat - Recept på färsrätter Mat - Recept på fågelrätter Mat - Recept på kötträtter Mat - Recept på soppor & såser Mat - Recept på ägg, ost, grönt, sidorätter & veg Mat - Vitaminer, mineraler, tillsatser mm Motion & träning Vi som har autoimmuna sjukdomar Vi som har diabetes Vi som har huvudvärk/migrän Vi som har högt/lågt blodtryck Vi som har koncentrationssvårigheter Vi som har mag/tarm-besvär Vi som har/har haft fibromyalgi Vi som röker/har rökt Vi som vill gå ner i vikt Vi som vill gå upp i vikt Vi som är beroende Vi som är gbp-opererade och äter LCHF dr Annika Dahlqvist Övrigt
LCHF för nybörjare

Två veckor och vågen står still.

2013-07-31 10:24 #0 av: Miss Khaos

Började med LCHF för ca två veckor sedan.
Första veckan trappade jag ner på kolhydrater och andra veckan har jag kört ganska strikt LCHF. Nu har jag vägt mig i dag och det enda som hänt är att jag gått upp något hekto....

Någon annan som också varit med om en trög start, läser bara om alla som rasat 3-4 kg de första veckorna...

Jag är 175 cm lång och väger 85 kg.

Anmäl
2013-07-31 10:26 #1 av: MimLan

Skit i vågen. Och skit i hur alla andra har det.

Känn efter i kroppen. Inte minsta glapp mellan midja/höft och byxa?

Anmäl
2013-07-31 11:51 #2 av: Miss Khaos

Inte märkt något glapp på kläder heller.
Men jag ska strunta i vågen och hoppas att jag snart märker på kläderna istället.

Anmäl
2013-07-31 12:11 #3 av: SpurtAnne

1 vecka nedtrappning och sen en vecka ganska strikt. Vad betyder det mer precist?

Anmäl
2013-07-31 12:20 #4 av: [Petronella Pip]

Jo skriv gärna ner exakt vad du ätit, har sett många som tror att de äter ganska strikt men som i själva verket äter mycket liberalt enligt LCHF-mått mätt.

Anmäl
2013-07-31 12:44 #5 av: Vegge

Har hållit på i fyra veckor o inget har hänt. Men....jag är sockerberoende,har mycket övervikt har jojjat väldigt mycket är dessutom ingen ungdom, men visst vill man ha resultat på vågen helst mycket.....

Anmäl
2013-07-31 13:24 #6 av: Miss Khaos

Ja, en vanlig dag äter jag keso och lite hallon/blåbär till frukost.
Eventuellt en liten bit frökex (lchf-recept) med mycket Bregott på.
Inte idag då jag hoppade frukosten och käkade bacon och kokt ägg till lunch.
Det är en ganska vanlig lunch för mig.
Middag blir det oftast kyckling med någon sås gjord på grädde/creme fraiche och till det haricoverts eller broccoli och kanske några salladsblad.

Äter väldigt sällan något mellan målen.

Anmäl
2013-07-31 13:25 #7 av: [Majbot]

1 vecka låter som en kort tid för övergång från högkolhydrat till lågkolhydrat... Kroppen hinner inte riktigt vänja sig. Kan vara det som har hänt :)

Anmäl
2013-07-31 13:31 #8 av: SpurtAnne

Skippa keson, det är för lite fett i. Annars vet jag inte vad jag ska säga annat än att tänk på att få i dig ordentligt med fett. Det får igång fettförbränningen.

Anmäl
2013-07-31 13:37 #9 av: [Majbot]

#8 Dock mycket protein och endast 2 gr kolhydrater per 100 gr i den vanliga...?

Blanda i kokosfett eller något liknande så blir den fetare (y)

Anmäl
2013-07-31 14:20 #10 av: ninor

Gå inte enbart efter vågen.

Jag började med LCHF för två dagar sedan, har hittills gått ned ett halvt kg. Vad jag har förstått av att läsa här på forumet är att man kan stå stilla om man inte får i sig tillräckligt med fett, kanske kan det vara boven i ditt fall? 

Anmäl
2013-07-31 16:25 #11 av: [Petronella Pip]

Det behövs mängder också! Regga gärna en dag i t.ex. minmat.net så man kan se fördelningen.

Anmäl
2013-08-01 08:24 #12 av: AndersAA

Ta det lugnt. Rom byggdes inte på en dag. Dessutom är det individuellt hur man går ner i vikt. En del tappar något kilo direkt, oftast då vätska, en del kan det ta veckor eller tom månader innan det händer något. Mitt råd är att strunta i vågen första månaderna.

Anmäl
2013-08-01 11:09 #13 av: Suzanne56

Mera smör...?Glad

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.