Annons:
Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 1073 ggr
stepside88
2013-07-30 17:29

Matnojja

Hej!

Hängt här ett tag sedan jag började för drygt ett år sedan.

Känner mig färdig med viktminskning men fått ett problem.

Är oftare mer hungrig nu än i början. Tänker på mat hela tiden.

Funderar på om det är det som kallas "triggas" vet inte vad det är som startar det.

I början kanske man åt frukost på e.m. vid 14-tiden men det skulle aldrig gå nu. Även prövat mycket fett för att bli mättare men tycker inte att det hjälper. Saknar den där känslan att inte tänka på mat.

Tränar lite styrka men slutat med löpning för att spara muskler och att jag blev enormt hungrig av det :-)

Frukost ex. 4-6 ägg + ca 50g smör och det känns  löjligt lite

i magen efter det.

Någon som känner igen sig Lr har några funderingar?

//Tommy

Annons:
Ary
2013-07-30 19:52
#1

Men hur lång är du och vad väger du? Vad är din aktivitetsnivå?

4 ägg och 50g smör blir 666 kcal på dumbbell vilket är ungefär vad jag äter till brunch. Du kanske behöver mer?

kaisakavat
2013-07-30 20:34
#2

Vad och vilka mängder äter du resten av dygnet?

stepside88
2013-07-30 22:53
#3

#1 Jag är hela 170 cm lång o väger 66-68 kg ber på dagsform :-)

Tränar varannan dag 1 - 1 1/2h.

#2 Ja sen är man ju lite småsugen så de kan bli lite ost kanske mer ägg o är det riktigt illa 300 g färs av något slag.

Annars mycket fläskkare (stavn) och gärna 3 normalstora skivor. för att senare på kvällen stå och tugga på den överblivna.

Men kan behovet ökas eftersom? Jag menar att det blivit mer påtagligt på senare tid. Kanske pga styrketräning och att mer muskler behöver mer energi? När jag startade så stod ja mig nästan hela dagen på 2-3 ägg och ett paket bacon.

//Tommy

Ary
2013-07-30 23:12
#4

Är man hungrig mest hela tiden men inte äter mycket kolisar så behöver man antagligen mer mat…. Protein verkar det ju som att du får så du kanske behöver fetta till det lite mer.

Lilltilda
2013-07-31 10:08
#5

Jag har upplevt nåt liknande. Har gått ner till normalvikt och är mån om att hålla mig där men har på sista tiden upplevt att jag oftare är hungrig, att min vanliga mat inte riktigt mättar som förr och att suget slår till på kvällarna. Jag tror att det beror på att jag börjat träna löpning. Även om det inte handlar om någon extrem satsning (5-7 km varannan dag) så är det en annan sorts träning än kroppen är van. Jag litar på min kropps signaler och äter mer mat på dagtid och har på det viset sluppit kvällssuget. Vikten håller sig fortfarande stabil så det blev nog helt rätt att göra så. Det jobbiga är att vissa varma sommardagar så är jag inte hungrig men är noga med att äta ändå. Kroppen behöver sin näring även då det är varmt tänker jag. Speciellt då jag tränar.

~God loves you, and I´m trying! ~

stepside88
2013-07-31 21:15
#6

#5

Tror det är liknande för mig.

Suget på kvällen känner jag igen :-)

Vikten är nog inga problem om inte suget ökar.

Stått still sedan årsskiftet. Märkte oxå en minskning på 2 kg

när jag höll upp med träningen 3-4 veckor. Är det muskler som

försvinner så snabbt?

//Tommy

Annons:
Lilltilda
2013-07-31 21:24
#7

#6 Nej det är knappast muskelmassa som du förlorar så snabbt utan du tappar antagligen vätska då du inte tränar. Muskler som används samlar vätska

~God loves you, and I´m trying! ~

Upp till toppen
Annons: