Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (3) Senaste inläggen

- Allt om lågkolhydratkost - - Medlemmar - - Medlemmar - var bor ni? - Off topic - (OT) - Om sajten - - Utmaningen - - Vi som vill nolla kolhydraterna - Boktips Ej frågelåda - Sten Sture Skaldeman Frågelåda - MinMat Före detta frågelåda - dr Andreas Eenfeldt Hälsa Hälsovinster LCHF för vegeterianer LCHF - Problem LCHF för barn LCHF för bäbisverkstan LCHF för nybörjare Länkar - Föredrag Länkar - Radio/TV Länkar - tidningar/hemsidor Mat - Billiga ingredienser Mat - Jag behöver måltidstips Mat - Livsmedel Mat - Livsmedel - Matfett Mat - På stan, hur gör jag? Mat - Recept att laga hemma Mat - Recept på bröd och brödbaserade rätter Mat - Recept på efterrätter och sötsaker Mat - Recept på fisk- & skaldjursrätter Mat - Recept på färsrätter Mat - Recept på fågelrätter Mat - Recept på kötträtter Mat - Recept på soppor & såser Mat - Recept på ägg, ost, grönt, sidorätter & veg Mat - Vitaminer, mineraler, tillsatser mm Motion & träning Vi som har autoimmuna sjukdomar Vi som har diabetes Vi som har huvudvärk/migrän Vi som har högt/lågt blodtryck Vi som har koncentrationssvårigheter Vi som har mag/tarm-besvär Vi som har/har haft fibromyalgi Vi som röker/har rökt Vi som vill gå ner i vikt Vi som vill gå upp i vikt Vi som är beroende Vi som är gbp-opererade och äter LCHF dr Annika Dahlqvist Övrigt
LCHF - Problem

Samlar vätska

2013-07-28 22:42 #0 av: raggorgeous

Hej

Ätit LCHF sedan slutet av april och gått ner 11 kg. Det här blir kanske en lite "kvinnlig" tråd men veckan innan mens samlar jag alltid på mig jättemycket vätska i kroppen, kan gå upp ända upp emot 3 kg.

Vad kan jag göra för att få bort vätskan snabbare, inte behöva vänta hela veckan på att mensen ska komma?

Alltså - allmänna råd för att minska extra vätska i kroppen?
TACKSAM!!

Anmäl
2013-07-28 23:19 #1 av: lisaflisan

Vill också få råd. 3-4 kilo är vanligt för mig. Blä!!

Anmäl
2013-07-29 06:22 #2 av: [bittek]

Jag har precis flyttat ner till Mallorca, och här är det varmare än vanligt just nu. Jag samlade snabbt på mig mycket vätska. Testade med ökat saltintag, men märkte inget särskilt. Men så gjorde jag en citrondrink (blanda saften av en hel citron plus vatten i ett normalt glas), och bara några timmar efteråt märkte jag skillnad! Nu dricker jag den varje morgon. 

Anmäl
2013-07-29 09:35 #3 av: SpurtAnne

Det kanske är normalt och inget man ska eftersträva att få bort...

Anmäl
2013-07-29 22:59 #4 av: Zepp

Man kanske inte skall väga sig de dagarna.. problemet löst! Får idé

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Anmäl
2013-07-30 08:13 #5 av: MimLan

Får hålla med #3, ingår det i den naturliga variationen och du ändå äter LCHF, har du nog gett kroppen de förutsättningar som finns för att det inte skall vara onormalt på något sätt. 

Att vågen varierar är ju i alla sammanhang skit samma, Zepp har en jäkligt krass poäng i det humoristiska.

Anmäl
2013-07-30 08:16 #6 av: crikarlshamn

Det är väl mer hur huden spänns ut och känns obehaglig samt hur kläder och skor sitter (tränger) som vi ogillar när man samlar pà sig ett par kg vätska, än vad vàgen visar? Cool

Anmäl
2013-07-30 08:21 #7 av: Mooniq

Sen 2 månader tillbaka äter jag organiskt svavel, MSM. Det finns även i tex purjo, lök, rädisor, vitlök.

Jag har haft problem med värme på sommaren och blivit som en barbapappa ikroppen men även veckan innan mens, har jag samlat lite vatten ikroppen. Nu samlar jag inget extra vatten alls. MSM ökar cirkulationen i bindväven och för mig har det hjälpt. 

Även upptäckt andra fördelar. Piggare, slätare hud, mindre celluliter och jag nyser/snyter mig inte längre när jag är i närheten av gräsmattan. MSM minskar förekomsten av Candidasvamp, om den har tagit sig ut i kroppen, vilket kan göra att man blir väldigt trött/orkeslös.

www.bravara.se har lite läsvärt om MSM.

Älta inte problem - skapa lösningar!! FunderarSkrattar

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.