Annons:
Etikettfrågelåda-minmat
Läst 5661 ggr
lancy
2013-07-28 20:22

kan man dricka grädde till frukost

Jag älskar grädde men är det en bra ide?

Annons:
Mooniq
2013-07-28 20:35
#1

.. kan - kan man väl men varför?? bara för att du gillar grädde så e det nog inte smart att törna in på det 100%, variation är nog det bästa både för kroppen o smaklökarna. Dumt att föräta/dricka sig på något o sen inte kunna äta/dricka det alls. 🙂

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Jessicahagstrom94
2013-07-28 20:40
#2

Man kan nästan allt, frågan är om det är så smart. ;) tror knappast du får mycket energi till dagen av grädde till frukost. 

Äter man något för mycket kan man tröttna också och det är väl inte heller så smart :)

MimLan
2013-07-28 20:56
#3

Man bör ju vara försiktig och se till att den riktiga näringen inte minskar bara för att man druckit sig mätt på grädde.

Lilltilda
2013-07-28 21:01
#4

Rätt och rätt, beror väl på hur mycket grädde du konsumerar. Kroppen behöver ju inte hur mycket energi som helst så se till att totalen över dagen blir rätt.
I början gjorde jag mycket smoothies med lika delar grädde, turkisk yoghurt, frusna bär och kolsyrat vatten som jag körde i mixern. Gott var det men blev mycket energi och mycket kolhydrater i en enda måltid så då gällde det att planera resten av dagen för att få allt att gå ihop.

~God loves you, and I´m trying! ~

[Ebidda98]
2013-07-28 21:04
#5

Klart man kan! 😃 Frågan är hur bra det är… Skulle inte rekommendera att göra det för ofta, men nån gång måste man ju lyxa till det ;)

ScarletMajesty
2013-07-29 08:45
#6

jag brukade göra "mjölk" av grädde, blandade ut lite mer än hälften med vatten, så gott!

Annons:
Upp till toppen
Annons: