Annons:
Etikettmat-livsmedel
Läst 2679 ggr
Jojo55
7/26/13, 10:06 PM

Hertzmans frukt och grönt

Hjälp! Tabellen till Hertzman fruktochgrönt verkar inte finnas kvar? Den var så bra iom att den var interaktiv och jag tittade ofta i den men nu har jag bytt dator och kar inte kvar den i "mina favoriter" och jag hittar heller inga länkar som funkar. Om jag går i på Hertzmans hemsida så finns en helt annan tabell där som jag inte alls gillar. Någon som vet om det går att komma in på den gamla tabellen?

Annons:
[Petronella Pip]
7/26/13, 10:13 PM
#1

Om de har gjort om lär nog inte den gamla finnas kvar. Vad är det du inte gillar hos den nya? 

Det går att söka på en specifik grönsak t.ex. och det är väl ungefär samma uppgifter som i den gamla?

Jojo55
7/26/13, 10:19 PM
#2

Jag vill nämligen INTE kolla en specifik grönsak. Jag vill jämföra flera olika med varandra, se vilken som innehåller mest och minst kolhydrater i förhållande till innehåll av c-vitamin till exempel och jag vill inte behöva söka på en grönsak i sänder.

MimLan
7/26/13, 10:26 PM
#3

Fråga dem?

[Petronella Pip]
7/26/13, 10:29 PM
#4

det var ju inte direkt lätt förut heller att skrolla upp och ner, jag brukade redan då kopiera och klistra in de jag var intresserade av i ett worddokument för att lättare kunna jämföra.

hemul
7/26/13, 11:23 PM
#5

Är du säker på att du inte blandar ihop med SLVs databas? Låter mer som den tycker jag.

[Petronella Pip]
7/26/13, 11:41 PM
#6

Jag, nä?

Vad låter mer som den? Ja Hertzmans nya är hämtad från SLV:s databas, men jag talade om den gamla. Det var deras egna med ett annat stuk men fortfarande svår att jämföra tyckte jag då man fick skrolla rätt långt uppåt och neråt och åtminstone jag hade svårt att hålla siffror och så i minnet så det var lättare att kopiera.

Annons:
hemul
7/27/13, 2:57 AM
#7

Nä, inte du. Jojo55.😃 På SLV kan man ju jämföra utvalda produkter.

[Petronella Pip]
7/27/13, 10:01 AM
#8

Jo men Hertzman HAR bytt ut sin tabell. Det tror jag inte LSV har?

Jojo55
7/27/13, 10:24 AM
#9

Ok, får väl kolla på slv dåra.

[Petronella Pip]
7/27/13, 10:56 AM
#10

Tror dock Hertzmans anpassade variant är lite mer lättanvändlig fast det kanske är en smaksak, deras är uppbyggd som tidigare med alla uppgifter horisontellt medan SLV:s är vertikalt och de har fler uppgifter också, vilket ju kan vara både bra och dåligt beroende på vad man är ute efter 🙂

hemul
7/27/13, 3:37 PM
#11

Hade Herzman så man kunde jämföra då? Det är 100 år sedan jag såg deras tabell och då var det en vanlig statisk tabell bara.

[Petronella Pip]
7/27/13, 7:41 PM
#12

jo det var ju det jag skrev? I #6, eller är det fortfarande TS du pratar med? 😉

hemul
7/27/13, 9:12 PM
#13

Ja? Du skriver att det var svårt att jämföra. Och det är ju jämföra Jojo55 vill. Därför tänkte jag att hon kanske blandat ihop tabellerna. Inte för att jag vet varför vi har den här diskussionen eller vad den går ut på men…

Annons:
[Petronella Pip]
7/27/13, 9:31 PM
#14

jo nä jag missade att jojo skrev att den var interaktiv… det har jag inte märkt att Hertzmans var… därför undrade jag vad som egentligen var sämre nu, nu fattar jag inget jag heller…

Upp till toppen
Annons: