Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (3) Senaste inläggen

- Allt om lågkolhydratkost - - Medlemmar - - Medlemmar - var bor ni? - Off topic - (OT) - Om sajten - - Utmaningen - - Vi som vill nolla kolhydraterna - Boktips Ej frågelåda - Sten Sture Skaldeman Frågelåda - MinMat Före detta frågelåda - dr Andreas Eenfeldt Hälsa Hälsovinster LCHF för vegeterianer LCHF - Problem LCHF för barn LCHF för bäbisverkstan LCHF för nybörjare Länkar - Föredrag Länkar - Radio/TV Länkar - tidningar/hemsidor Mat - Billiga ingredienser Mat - Jag behöver måltidstips Mat - Livsmedel Mat - Livsmedel - Matfett Mat - På stan, hur gör jag? Mat - Recept att laga hemma Mat - Recept på bröd och brödbaserade rätter Mat - Recept på efterrätter och sötsaker Mat - Recept på fisk- & skaldjursrätter Mat - Recept på färsrätter Mat - Recept på fågelrätter Mat - Recept på kötträtter Mat - Recept på soppor & såser Mat - Recept på ägg, ost, grönt, sidorätter & veg Mat - Vitaminer, mineraler, tillsatser mm Motion & träning Vi som har autoimmuna sjukdomar Vi som har diabetes Vi som har huvudvärk/migrän Vi som har högt/lågt blodtryck Vi som har koncentrationssvårigheter Vi som har mag/tarm-besvär Vi som har/har haft fibromyalgi Vi som röker/har rökt Vi som vill gå ner i vikt Vi som vill gå upp i vikt Vi som är beroende Vi som är gbp-opererade och äter LCHF dr Annika Dahlqvist Övrigt
Mat - Livsmedel

Hertzmans frukt och grönt

2013-07-26 22:06 #0 av: Jojo55

Hjälp! Tabellen till Hertzman fruktochgrönt verkar inte finnas kvar? Den var så bra iom att den var interaktiv och jag tittade ofta i den men nu har jag bytt dator och kar inte kvar den i "mina favoriter" och jag hittar heller inga länkar som funkar. Om jag går i på Hertzmans hemsida så finns en helt annan tabell där som jag inte alls gillar. Någon som vet om det går att komma in på den gamla tabellen?

Anmäl
2013-07-26 22:13 #1 av: [Petronella Pip]

Om de har gjort om lär nog inte den gamla finnas kvar. Vad är det du inte gillar hos den nya? 

Det går att söka på en specifik grönsak t.ex. och det är väl ungefär samma uppgifter som i den gamla?

Anmäl
2013-07-26 22:19 #2 av: Jojo55

Jag vill nämligen INTE kolla en specifik grönsak. Jag vill jämföra flera olika med varandra, se vilken som innehåller mest och minst kolhydrater i förhållande till innehåll av c-vitamin till exempel och jag vill inte behöva söka på en grönsak i sänder.

Anmäl
2013-07-26 22:26 #3 av: MimLan

Fråga dem?

Anmäl
2013-07-26 22:29 #4 av: [Petronella Pip]

det var ju inte direkt lätt förut heller att skrolla upp och ner, jag brukade redan då kopiera och klistra in de jag var intresserade av i ett worddokument för att lättare kunna jämföra.

Anmäl
2013-07-26 23:23 #5 av: hemul

Är du säker på att du inte blandar ihop med SLVs databas? Låter mer som den tycker jag.

Anmäl
2013-07-26 23:41 #6 av: [Petronella Pip]

Jag, nä?

Vad låter mer som den? Ja Hertzmans nya är hämtad från SLV:s databas, men jag talade om den gamla. Det var deras egna med ett annat stuk men fortfarande svår att jämföra tyckte jag då man fick skrolla rätt långt uppåt och neråt och åtminstone jag hade svårt att hålla siffror och så i minnet så det var lättare att kopiera.

Anmäl
2013-07-27 02:57 #7 av: hemul

Nä, inte du. Jojo55.Skrattar På SLV kan man ju jämföra utvalda produkter.

Anmäl
2013-07-27 10:01 #8 av: [Petronella Pip]

Jo men Hertzman HAR bytt ut sin tabell. Det tror jag inte LSV har?

Anmäl
2013-07-27 10:24 #9 av: Jojo55

Ok, får väl kolla på slv dåra.

Anmäl
2013-07-27 10:56 #10 av: [Petronella Pip]

Tror dock Hertzmans anpassade variant är lite mer lättanvändlig fast det kanske är en smaksak, deras är uppbyggd som tidigare med alla uppgifter horisontellt medan SLV:s är vertikalt och de har fler uppgifter också, vilket ju kan vara både bra och dåligt beroende på vad man är ute efter Ler

Anmäl
2013-07-27 15:37 #11 av: hemul

Hade Herzman så man kunde jämföra då? Det är 100 år sedan jag såg deras tabell och då var det en vanlig statisk tabell bara.

Anmäl
2013-07-27 19:41 #12 av: [Petronella Pip]

jo det var ju det jag skrev? I #6, eller är det fortfarande TS du pratar med? Blinkar

Anmäl
2013-07-27 21:12 #13 av: hemul

Ja? Du skriver att det var svårt att jämföra. Och det är ju jämföra Jojo55 vill. Därför tänkte jag att hon kanske blandat ihop tabellerna. Inte för att jag vet varför vi har den här diskussionen eller vad den går ut på men...

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.