Annons:
Etikettmat-på-stan-hur-gör-jag
Läst 9875 ggr
konichiwa
2013-07-24 14:23

Bra LCHF-restaurang i Karlstad?

Jag ska åka till Karlstad över dagen om ett par veckor för att se Lars Lerins konst på Sandgrund. Jag bara älskar och häpnar över hans bilder!

Jag har letat lite på Moniques blogg efter tips på trevlig och bra restaurang, hon har ju recenserat flera, men jag hittar inget nu!

Någon som läst och minns eller som bor där och vet?

Jag har bara knappt 5 timmar på mig så cirka två timmar till utställningen, två till att se stan och äta något gott, resten till förflyttning.

Tips någon? Jag vill utnyttja tiden så bra som möjligt men utan stress.

Annons:
[Petronella Pip]
2013-07-24 17:26
#1

En av restaurangerna/matställena längs den sidan Stora  torget som vetter åt Sandgrund till har LCHF-lunch, det kan vara Harrys men jag minns inte just nu!

Margareta
2013-07-24 18:08
#2

Det finns ett café nära stationen som Monique brukar skriva om på LifeZone

/Margareta

LCHF-magasinets allra sista nummer 2020/3 gavs ut i juni.
Det finns fortfarande lösnummer och gamla årgångar
http://www.lchfmagasinet.se

Cina-y
2013-07-25 00:02
#3

Enligt Expressens senaste LCHF-bilaga finns ett ställe som heter Nya Via Appia där man kan anpassa rätterna för LCHF-kost samt - om du flyger - att Bistroairport på Karlstads flygplats har omelett i muffinsform och LCHF-kex

konichiwa
2013-07-25 10:49
#4

Tack för tipsen!

Bra med LCHF på flygplatsen men den här gången åker jag tåg.

Cafe vid stationen blir bra som första anhalt och Harrys eller via appia innan hemfärd. Eller tvärtom.

Låter som en plan!

Kajak11
2013-07-25 22:34
#5

Ja, Lars Lerin  mycket dyktig  på akvarellmålning. Häftiga fotos och målningar. Lycka till med restaurangen och uttställning.

Min dröm är någon gång att besöka Nordiska Akvarellmuseet:-).

Annons:
[Petronella Pip]
2013-07-27 19:47
#7

fast är det speciellt LCHF:igt? Museet brukar ha buffé (tror att de kör ekologiskt osv) och där kan det säkert finnas sånt som går att äta för oss. Det ligger dessutom "vägg i vägg" med Sandgrund.

konichiwa
2013-07-27 22:34
#8

Varför skulle grön ko vara mindre LCHF-igt än museets ekologiska buffé?

[Petronella Pip]
2013-07-27 22:37
#9

Jag menade inte att det var mindre LCHF:igt.   Bara kanske likvärdigt, om det inte var uttalade LCHF-ställen du ville ha. Och väldigt nära Lerin-muséet! Restaurangen i Mariebergskogen hade åtminstone förra året (har inte varit där i år) några LCHF-rätter.

[Petronella Pip]
2013-07-27 22:47
#10

Jag borde nog skrivit specifikt LCHF, inte speciellt, förresten.

Suzanne56
2013-07-29 15:46
#11

Mat & Muffins heter stället mittemot järnvägstationen i hörnet av Hamngatan/Järnvägsgatan. De brukar ha ett eller två "LCHF"-alternativ fast de är nog inte så himla pålästa om vad det innebär för det är rätt fettsnålt tycker jag. Men de försöker i alla fall…

Upp till toppen
Annons: