Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (3) Senaste inläggen - Allt om lågkolhydratkost - - Medlemmar - - Medlemmar - var bor ni? - Off topic - (OT) - Om sajten - - Utmaningen - - Vi som vill nolla kolhydraterna - Boktips Ej frågelåda - Sten Sture Skaldeman Frågelåda - MinMat Före detta frågelåda - dr Andreas Eenfeldt Hälsa Hälsovinster LCHF för vegeterianer LCHF - Problem LCHF för barn LCHF för bäbisverkstan LCHF för nybörjare Länkar - Föredrag Länkar - Radio/TV Länkar - tidningar/hemsidor Mat - Billiga ingredienser Mat - Jag behöver måltidstips Mat - Livsmedel Mat - Livsmedel - Matfett Mat - På stan, hur gör jag?

Mat - Recept att laga hemma Mat - Recept på bröd och brödbaserade rätter Mat - Recept på efterrätter och sötsaker Mat - Recept på fisk- & skaldjursrätter Mat - Recept på färsrätter Mat - Recept på fågelrätter Mat - Recept på kötträtter Mat - Recept på soppor & såser Mat - Recept på ägg, ost, grönt, sidorätter & veg Mat - Vitaminer, mineraler, tillsatser mm Motion & träning Vi som har autoimmuna sjukdomar Vi som har diabetes Vi som har huvudvärk/migrän Vi som har högt/lågt blodtryck Vi som har koncentrationssvårigheter Vi som har mag/tarm-besvär Vi som har/har haft fibromyalgi Vi som röker/har rökt Vi som vill gå ner i vikt Vi som vill gå upp i vikt Vi som är beroende Vi som är gbp-opererade och äter LCHF dr Annika Dahlqvist Övrigt
Mat - På stan, hur gör jag?

Bra LCHF-restaurang i Karlstad?

2013-07-24 14:23 #0 av: konichiwa

Jag ska åka till Karlstad över dagen om ett par veckor för att se Lars Lerins konst på Sandgrund. Jag bara älskar och häpnar över hans bilder!

Jag har letat lite på Moniques blogg efter tips på trevlig och bra restaurang, hon har ju recenserat flera, men jag hittar inget nu!

Någon som läst och minns eller som bor där och vet?

Jag har bara knappt 5 timmar på mig så cirka två timmar till utställningen, två till att se stan och äta något gott, resten till förflyttning.

Tips någon? Jag vill utnyttja tiden så bra som möjligt men utan stress.

Agneta

Tvålmakaren

Anmäl
2013-07-24 17:26 #1 av: [Petronella Pip]

En av restaurangerna/matställena längs den sidan Stora  torget som vetter åt Sandgrund till har LCHF-lunch, det kan vara Harrys men jag minns inte just nu!

Anmäl
2013-07-24 18:08 #2 av: Margareta

Det finns ett café nära stationen som Monique brukar skriva om på LifeZone

/Margareta, sajtvärd för http://kolhydrater.iFokus.se
Bloggar om LCHF för oss som har svårt att gå ner i vikt på
Vägen till 65

Ger tillsammans med Bo Zackrisson och Sten Sture Skaldeman
ut LCHF-magasinet.
http://www.lchfmagasinet.se

Anmäl
2013-07-25 00:02 #3 av: Cina-y

Enligt Expressens senaste LCHF-bilaga finns ett ställe som heter Nya Via Appia där man kan anpassa rätterna för LCHF-kost samt - om du flyger - att Bistroairport på Karlstads flygplats har omelett i muffinsform och LCHF-kex

Anmäl
2013-07-25 10:49 #4 av: konichiwa

Tack för tipsen!

Bra med LCHF på flygplatsen men den här gången åker jag tåg.

Cafe vid stationen blir bra som första anhalt och Harrys eller via appia innan hemfärd. Eller tvärtom.

Låter som en plan!

Agneta

Tvålmakaren

Anmäl
2013-07-25 22:34 #5 av: Kajak11

Ja, Lars Lerin  mycket dyktig  på akvarellmålning. Häftiga fotos och målningar. Lycka till med restaurangen och uttställning.

Min dröm är någon gång att besöka Nordiska Akvarellmuseet:-).

Anmäl
2013-07-27 14:05 #6 av: konichiwa

Nu såg jag: Grön Ko Bistro Deli & Café har öppnat i Stadsträdgården i Karlstad!
Kär

Agneta

Tvålmakaren

Anmäl
2013-07-27 19:47 #7 av: [Petronella Pip]

fast är det speciellt LCHF:igt? Museet brukar ha buffé (tror att de kör ekologiskt osv) och där kan det säkert finnas sånt som går att äta för oss. Det ligger dessutom "vägg i vägg" med Sandgrund.

Anmäl
2013-07-27 22:34 #8 av: konichiwa

Varför skulle grön ko vara mindre LCHF-igt än museets ekologiska buffé?

Agneta

Tvålmakaren

Anmäl
2013-07-27 22:37 #9 av: [Petronella Pip]

Jag menade inte att det var mindre LCHF:igt.   Bara kanske likvärdigt, om det inte var uttalade LCHF-ställen du ville ha. Och väldigt nära Lerin-muséet! Restaurangen i Mariebergskogen hade åtminstone förra året (har inte varit där i år) några LCHF-rätter.

Anmäl
2013-07-27 22:47 #10 av: [Petronella Pip]

Jag borde nog skrivit specifikt LCHF, inte speciellt, förresten.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.