Annons:
Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 997 ggr
monicka67
2013-07-22 00:31

Nybörjare inom LCHF

Har precis börjat med LCHF och det går jättebra, saknar inte kolhydraterna, och godis, läsk och liknande tycker jag inte ens om. Äter således rätt tycker jag, men har hållit på en vecka nu, och inget händer på vägen (kanske jag är för ivrig :-)..men jag undrar om det är något jag gör fel ändå? Äter rätt ordentligt med fisk och kött, grönsaker och mkt fett (tycker jag iallafall) Ska det vara så här segt? Någon som är duktig inom detta?

Annons:
MimLan
2013-07-22 06:50
#1

Jo, du är för ivrig, en vecka är ingenting, det är inte självklart att något skall hända, för en del dröjer det månader och för andra kommer det aldrig att synas på vågen utan bara på kroppen. Det går ändock inte riktigt att säga något specifikt för dig eftersom det saknas för mycket bakgrund och information om dig och hur du äter. 

Har du läst "13 artiklar jag som nybörjare har stor nytta av!", den finns här till vänster under "Aktuellt just nu".

dufva
2013-07-22 10:34
#2

Eftersom Lchf inte är kaloribantning utan hormonell balansering beror din eventuella viktförändring på hur nära normalvikt du befinner dig till att börja med

Beroende på om du är underviktig (för lite muskler) eller överviktig (överskott av fett) kommer din kropp att göra den justering som behövs för att du ska må som bäst 🙂

Upp till toppen
Annons: