Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (3) Senaste inläggen

- Allt om lågkolhydratkost - - Medlemmar - - Medlemmar - var bor ni? - Off topic - (OT) - Om sajten - - Utmaningen - - Vi som vill nolla kolhydraterna - Boktips Ej frågelåda - Sten Sture Skaldeman Frågelåda - MinMat Före detta frågelåda - dr Andreas Eenfeldt Hälsa Hälsovinster LCHF för vegeterianer LCHF - Problem LCHF för barn LCHF för bäbisverkstan LCHF för nybörjare Länkar - Föredrag Länkar - Radio/TV Länkar - tidningar/hemsidor Mat - Billiga ingredienser Mat - Jag behöver måltidstips Mat - Livsmedel Mat - Livsmedel - Matfett Mat - På stan, hur gör jag? Mat - Recept att laga hemma Mat - Recept på bröd och brödbaserade rätter Mat - Recept på efterrätter och sötsaker Mat - Recept på fisk- & skaldjursrätter Mat - Recept på färsrätter Mat - Recept på fågelrätter Mat - Recept på kötträtter Mat - Recept på soppor & såser Mat - Recept på ägg, ost, grönt, sidorätter & veg Mat - Vitaminer, mineraler, tillsatser mm Motion & träning Vi som har autoimmuna sjukdomar Vi som har diabetes Vi som har huvudvärk/migrän Vi som har högt/lågt blodtryck Vi som har koncentrationssvårigheter Vi som har mag/tarm-besvär Vi som har/har haft fibromyalgi Vi som röker/har rökt Vi som vill gå ner i vikt Vi som vill gå upp i vikt Vi som är beroende Vi som är gbp-opererade och äter LCHF dr Annika Dahlqvist Övrigt
LCHF för vegeterianer

Äntligen

2013-07-18 22:13 #0 av: nyllan

Nu har jag nektarinbantat i 5 dagar och gått ner 1,2 kg. Nektarinerna är såå goda nu. Jag äter under en dag:

Frukost: 2 nektariner

Mellanmål: 2 nektariner

Lunch: 2 nektariner

Mellanmål: 2 nektariner

Middag: 2 nektariner

Kvällsmat: 2 nektariner

Anmäl
2013-07-18 22:13 #1 av: Fridaaaa

Det där är verkligen inte bra för kroppen, hoppas du skojar Snopen

Medarbetare: rexkaniner, Support. Hundar

Min blogg Besök gärna! :D

Anmäl
2013-07-18 22:46 #2 av: [Petronella Pip]

Ja, på vilket sätt skulle det platsa härinne?  11,7 % kolhydrater och knappt något annat blir inte så värst LCHF.

Anmäl
2013-07-18 22:54 #3 av: MimLan

Rätt dåligt utfall om du bara ätit så i fem dagar.

Men nog är det ett troll?

Anmäl
2013-07-18 22:56 #4 av: [Majbot]

Du blir ju av med all vikt på det sättet du gör. Borde det inte vara bättre att tappa fettvikt, istället för muskler också? :p ett troll?

Anmäl
2013-07-18 23:25 #5 av: savonit

Lustig kurre.
Hann vara medlem i 4 min innan detta första inlägg postades.

Anmäl
2013-07-18 23:48 #6 av: Zepp

Jaaa.. en gång för väldigt många år sedan,  (det är preskiberat nu) så köpte jag en sådan där säck med apelsiner, tänkte banta!

Det dröjde inte till midnatt innan säcken var uppäten.. och klockan 1 på natten stod jag vid den lokala korvmojen, vrålhungrig!Ledsen

Nu fattar jag att det skulle vart nektariner!Förskräckt

Undrar vad jag tänkte på?Galen

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Anmäl
2013-07-19 00:20 #7 av: nyllan

Jag äter olika livsmedel olika veckor. Det här är nektarinveckan. Godast hittills

Måste man ha varit medlem i ett visst antal minuter innan man får rätten att skriva ett inlägg?

Nektariner är  för övrigt godare än apelsiner.

Anmäl
2013-07-19 00:25 #8 av: savonit

Nej men på ett LCHF är det kanske vettigt att diskutera LCHF eller åtminstone LC eller HF.

I ditt fall är det HC Eller Bara socker plus vatten du diskuterar.

Anmäl
2013-07-19 00:30 #9 av: nyllan

jaha men jag är nybörjare och jag äter som sagt olika. måndag börjar äggveckan. Ska följa dieten i 8 veckor. Man ska tydligen gå ner ca 10 kg beroende på startvikt. Det ska vara bättre för kroppen att äta ett livsmedel i taget och inte blanda har jag hört

Anmäl
2013-07-19 00:34 #10 av: savonit

Vem ger dig informationen?
Låter mycket intressant.

Anmäl
2013-07-19 00:44 #11 av: nyllan

Nej men det är inget jag hittat på nätet eller så. Jag fick ett häfte av en kompis som följt dieten och gått ner 10,4 kg. Man ska äta samma sak hela veckan. Vecka 1. banan 2. tonfisk 3. ananas 4. kokt torsk med endast valfria kryddor till. 5 nektarin. 6 ägg 7 valfria bär och sista veckan valfritt kött + 1 ägg om dagen.

Jag tror grejen är att äta varannan vecka kolhydrater och varannan vecka protein. Bara en kur, inget att äta jämt såklart men för att få en snabb viktminskning som ger motivation att inte ge upp på en gång.

Anmäl
2013-07-19 00:47 #12 av: savonit

VV eller bantning i fokus är nog sidor som passar dig bättre om du inte vill LCHFa

Anmäl
2013-07-19 00:51 #13 av: nyllan

nej men om 3 veckor är jag klar och ska äta lchf sen. Och nästa vecka ska jag bara äta ägg. Är ju nästan lchf iaf fast mindre fett kanske. Jag ska äta 8-10 ägg om dagen

Anmäl
2013-07-19 01:02 #14 av: Pussgurkan

Låter vansinnigt den dieten.
Hur har det gott för din kompis sedan? Hur mycket har hon gått upp efter det ärr kuren var över?

Anmäl
2013-07-19 01:08 #15 av: nyllan

Jag vet inte exakt hur mycket men hon har gått upp lite igen ja men hon äter inte lchf utan "lite av allt" ungefär men jag tänkte börja med lchf direkt efter för att slippa gå upp igen. Och sista veckan är ju kött-ägg veckan så passar ja bra hoppas jag.

Jag bara skrev här för att jag sett fram emot nektarinveckan för jag bara älskar den frukten men jag vet att det inte är lchf och sen får jag ju ändå inte äta den så gäller att njuta av dom i helgen.

Anmäl
2013-07-19 06:45 #16 av: Trippelmormor

Någon driver med oss aprillo 😁

Anmäl
2013-07-19 08:30 #17 av: Fridaaaa

#9 Det måste du väl ändå fatta själv hur fel hela den där "dieten" är för kroppen! Nej ät vettig mat alla dagar i veckan istället, varierande, betydligt bättre för kroppen

Anmäl
2013-07-19 09:35 #18 av: MimLan

Det finns inget som säger att du inte går upp med LCHF efter en sådan diet. Kroppen har ju förlorat muskler som behöver ökas igen och det är inte osannolikt att kroppen kommer att vilja lägga på sig fett i ren protest mot behandlingen.

Anmäl
2013-07-23 14:38 #19 av: Medlem

12 nektariner kan jag äta efter lunchen. Blir du inte hungrig? 

Anmäl
2013-07-23 14:56 #20 av: [Petronella Pip]

!? skojar du? Häver du i dig två kilo frukt EFTER lunchen!?

OCH runt 2-300g  kh!? Äter inte du LCHF alls längre Medlem?

Anmäl
2013-07-24 08:36 #21 av: [Petronella Pip]

eller räknade lite fel, men över ett kilo iallafall, och bortåt 150 gram kh.  Men ändå, låter som en väldans stor efterrätt!

Anmäl
2013-07-24 08:39 #22 av: Mozzarellan

Jag "kan" oxå äta det efter lunch, men det gör jag ju inte 😜

Står ju inte att medlem faktiskt äter dom..... ;)

Anmäl
2013-07-24 08:42 #23 av: [Petronella Pip]

Jag personligen skulle absolut inte kunna få i mig 12 nektariner vare sig nu eller innan LCHF. Inte om jag ätit annan mat.

Anmäl
2013-07-24 09:17 #24 av: savonit

#23 Det är ju inte så mycket.
Det är ju i alla fall 70% vatten så 0.7 liter vatten.

Skulle nog få i mig det jag med.
Men inget jag föredrar.

Anmäl
2013-07-24 09:36 #25 av: [Petronella Pip]

Vi tycker olika här helt klart! Jag har försökt äta tre frukter på en gång tidigare, då det var så nyttigt, (syrran och hennes man äter alltid minst tre frukter efter måltiderna) men inte ens det fick jag i mig, om det inte var små frukter som kiwi.

Anmäl
2013-07-24 18:32 #26 av: Fridaaaa

Jag skulle absolut inte få i min 12 nektariener efter mat, inte ens som mat Skämtar

Anmäl
2013-07-25 15:55 #27 av: Medlem

#20 Jag äter lowcarb fortfarande ja.

Ja jag kan äta mer än så om jag vill men det gör jag inte. Jag gillar inte frukt längre. Hellre en tallrik med kokta grönsaker än 12 nektariner.

Anmäl
2013-07-25 16:02 #28 av: Medlem

#26 Hade jag haft den känslan av att inte kunna äta mycket skulle jag aldrig varit fet i 7 år. Är man van att äta mat i mängder som jag gjorde innan så är det inga problem att äta 12 eller 20 nektariner även efter man ätit mat. 

Anmäl
2013-07-25 19:09 #29 av: nyllan

Denna veckan känns jobbigare än förra. Nektariner tycker jag är lättätna. Denna veckan är äggveckan. I vanliga fall älskar jag ägg men inte nu efter att bara ätit ägg 4 dagar irad. Jag har ätit 40 ägg hittills den här veckan. I snitt 10 om dagen. Idag stekte jag några vilket gick bättre än kokta ägg. Jag har gått ner 5,2 kg hittills på nära 6 veckor.

Anmäl
2013-07-25 19:15 #30 av: Fridaaaa

#29 Du förstör din kropp långsamt med denna vansinnes "kost/diet" (vill inte ens kalla det för det)

Viktnedgång bör ske på ett bra och sunt sätt.

Anmäl
2013-07-25 19:30 #31 av: nyllan

Ja om man äter så många månader kanske man förstör kroppen men inte om det är en "kur" i 8 veckor för att få en kickstart tror jag inte är farligt. Jag blir mer motiverad att äta bra och sunt sedan när jag fått en lite snabbare viktminskning i början.

Anmäl
2013-07-25 19:32 #32 av: Ary

Din diet är inte min kopp te, men tråden är ju iaf underhållande. Skrattar

Men jag gick ner över 5 kg under de första 3 v när jag började på lchf... utan att plåga mig med ensidig kost. Så jag fattar inte riktigt varför...

Att äta så koncentrerat av en sak kan trigga allergier. Fiskveckorna skulle landat mig på akuten med allergichock antagligen fast jag kan äta lite fisk i rimligt mängd då och då utan att reagera alltför illa numera.

Anmäl
2013-07-25 19:38 #33 av: nyllan

Ja är man allergisk mot fisk kan man ju inte äta det såklart men jag har inga allergier. Skulle jag kunna få fiskallergi av att äta fisk alltså?

Nåja, fiskveckan är avklarad nu och jag har målet i sikte. Sen ska jag äta "vanlig" lchf-kost Får se vilken kolhydratnivå jag hamnar på. Tror jag ska börja med max 20 gram dagligen. Det ska väl vara något slags riktmärke har jag hört.

Anmäl
2013-07-25 19:39 #34 av: Fridaaaa

#31 8 veckor är lång tid.
Nej hade jag varit dig, hade jag hittat en bra kost, där du går ner i vikt sam tränat/motionerat regelbundet också.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.