Annons:
Etikettmat-vitaminer-mineraler-tillsatser-mm
Läst 7011 ggr
Sindri
7/16/13, 12:13 AM

Omega 3 i SMÅ kapslar

Jag har barn/ungdomar som har svårt att svälja piller. Jag är övertygad om att de behöver extra Omega 3. Själv äter jag now från iHerb som jag är jättenöjd med, men kapslarna är enorma, barnen kan knappt titta på dem utan att få kväljningar.

Jag vill ha tips om Omega 3 i små kapslar som jag åtminstone kan prova med. Det behöver inte vara världens bästa, men "good enough" .Jag har provat med flytande för flera år sedan - fick slänga flaskan efter ett halvår!

Annons:
[Petronella Pip]
7/16/13, 9:54 AM
#1

Kan du inte ta isär dem? Gelatinet behöver de ju inte?

Wildrat
7/16/13, 11:08 AM
#2

Jag har kapslar från Atlas nutrition, har dock ingen aning om de är bra eller inte. Jag känner aldrig nån skillnad på om jag tar eller inte… Men de är små iaf och de skickar hem dem varannan månad för 177kr.

Deras telefonnummer är 0770-339977

Zepp
7/16/13, 11:20 AM
#3

Väl Eskimo kids i stället, det är flytande och speciellt för barn.. eller liknande, botanisera på hälsokosten alternativt på apotek.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Brynhilde
7/16/13, 1:36 PM
#4

Möllers Tran är flytande och smakar citron.

Ser du att jag tappat nåt kilo... låt det ligga...

Sindri
7/16/13, 5:11 PM
#5

Eskimo var det vi provade för några år sedan.

#4 skrivet av Brynhilde  Smakar det verkligen citron? Såg det på affären idag och kanske skall vi testa det i alla fall.

[Petronella Pip]
7/16/13, 5:31 PM
#6

Möllers tran är fiskleverolja, som inte är samma sak som fiskolja och lite omtvistat. Kanske mycket av miljöhänsyn eftersom den tillverkas av torsklever. Torsken är ju som bekant hotad. Vet inte om de garanterar etiskt fiske.

Annons:
Sindri
7/16/13, 6:34 PM
#7

Och fiskleverolja ger väl främst A-vitamin, inte Omega 3?

Tar man isär kapslarna kan man lika gärna köpa flytande som är smaksatt åtminstone.

Nej, fler förslag önskas - men inte abonnera - vi är borta mycket.

Brynhilde
7/16/13, 6:39 PM
#8

Den smakar verkligen citron och jag kan inte känna någon bismak på den heller.

Omega3-fettsyror totalt 1200mg, varav DHA 600mg,  EPA 400mg,  vitaminD 10mcg,  vitamin A 250mcg,  vitamin E 10mg.

Jag lyckas inte med att länka till adressen som är mollersomega3.se

Ser du att jag tappat nåt kilo... låt det ligga...

[Petronella Pip]
7/16/13, 7:29 PM
#9

jag läste en lång utredning om detta och han som skrev den tyckte  Friggs flytande, som finns på vanliga affärer, är mest prisvärd.

Ska se om jag hittar den!

[Petronella Pip]
7/16/13, 7:30 PM
dufva
7/16/13, 10:26 PM
#11

Det återstår ju förstås ett bra alternativ

Att få dom intresserade av att äta fet fisk 😉

Sindri
7/17/13, 12:31 AM
#12

Jo, vi äter fisk ett par gånger i veckan och emellanåt lite sushi. Jag har dock en känsla av att vissa hjärnor behöver lite extra omega 3. Tycker att jag själv och maken mår bättre av det, och vill att ungdomarna provar.

patriknn1
7/17/13, 8:56 AM
#13

Norwegian Fish Oil - Lakse - olja, har jag hemma. Små kapslar, men jag kommer inte i håg vart jag beställde dom.

Annons:
Wildrat
7/17/13, 11:20 AM
#14

Det finns ett märke av fiskoljekapslar man kan köpa i vanliga livsmedelsaffärer. De har två sorter sist jag kollade, en vanlig och en koncentrerad. Den koncentrerade var små kapslar. Men det var nåt år sen jag köpte såna så jag vet inte om de finns fortfarande.

Annars har jag köpt Ledins flytande fiskolja till sonen. Han gillar den och den iaf luktar mycket citron (har inte smakat den själv av nån anledning)…

Sindri
8/14/13, 9:46 AM
#15

Friggs blev det - och den blev godkänd. Willy's klart billigare än Coop och ICA.

Upp till toppen
Annons: