Annons:
Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 1372 ggr
mariarubio@telia.com
7/4/13, 10:21 PM

panik LCHF...

hej alla glada där ute LCHF folk.

1 maj startade jag och min man lchj dieten med mycket entusiasm. efter tre veckor hade jag gått ner 3 kg men just idag har jag gått upp 4kg i sammanlagt. samtidigt som min första tiden har gått ut på att tömma min kropp från väska. dricker vatten drivande the 2 gånger per dag , samtidigt som jag äter magnesium tableter eftersom jag har så ont i mina leder, värst på benen (kvälltid och morgonen), har svårt att få igång mina ben. när det gäller kost så är jag mycket noggrant, har tagit bort allt som har med ris, pasta,, bröd, potatis mmm och äter fett kött i lagom mängder med sås. grädde och mejeriet produkter han jag nu tagit bort en liten del. tar kanske en gång per dygn. sen har jag blivit vän med kokosolja som jag har till kaffe och the.

men nu är det så här: att jag är på väg att ge upp, jag ser inga resultater, det har gått snart 2 månader.. jag känner att jag har ändrat och gjort om kost efter allt jag läst på netet och olika litteratur, men verkar inte passa min önskan. min man har redan gått ner 8 kg under den här tiden, ändå fuskar han och följer inte kosten som jag :)

tacksam att få veta hur jag ska gå vidare..

😕 maria

Annons:
Zepp
7/4/13, 10:34 PM
#1

Ja altså det ligger alltid en fara i att mickla för mycket med kosten, speciellt i början!

Din gubbe har ju fått till det, du kanske skall anamma lite av hans metod, dvs slappna av, äta god mat, kanske inte för mycket och se tiden ann?

Sen så tror ju inte på det där med vattendrivande, såvida det inte sker under läkarkontroll, vätskebalansen är rätt vesäntlig funktion i kroppen, en del av Blodtryck och annat.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

mariarubio@telia.com
7/4/13, 11:21 PM
#2

🙂hej och tack för svaren, men frågan är om jag vågar köra gubbens stil? mm, dricker inte öll/vin.. men ska nog försöka slappna av mer och inte tänka på att inte gå så bra.. hoppas på en positiv resultat snart.

maria

Dicobayo
7/4/13, 11:59 PM
#3

Vikten kan faktiskt variera så mycket som 3-4 kg på en dag, beroende på en massa saker.
Jag var på lchf-campingen i Säffle i helgen och lyssnade bl.a. på Tommy Runesson, som ju tappat mer än halva sin vikt.
Han är också väligt intresserad av siffror och av att mäta sig på både höjden och bredden, och iom det så har han bl.a. konstaterat att vikten faktiskt kan variera så pass mycket bara mellan två dagar.

Så gör du som Zepp förslog och ta rygg på gubben din och slappna av, mät dig hellre med måttbandet än på vågen den första tiden, för det är där du kommer att se skillnaden.

Lycka till!

Mabrotnosh
7/5/13, 2:27 AM
#4

Tror inte du behöver vätskedrivande, jag tappade mycket av vätskan jag hade i kroppen när jag själv började och lederna mådde bättre efter det. Känns inte som grus i maskineriet. Dricker du tillräckligt med vatten?

Mozzarellan
7/5/13, 8:58 AM
#5

#1 Undran angående vätskedrivande. Du har kanske läst att jag klagat på svullna fötter anklar som ömmar och jag dricker det vatten jag skall. la jag till björkextrakt och peppar peppar numera även om jag står o går så ser och känns de normala igen…. Skall väl tilläggas att det är mitt problem när det är varmt, över 28-36 plus ute. Kroppen är ju en mycket finkänslig apparat och ler med att man inte skall mecka för mycket.

Mabrotnosh
7/5/13, 12:18 PM
#6

Jag är gravid och då samlar man på sig mycket vätska som ni säkert känner till. Om jag dricker mera vatten än vanligt så känner jag inte av mitt karpaltunnelsyndrom

Annons:
[Marja-Liisa]
7/5/13, 12:22 PM
#7

Och glöm inte saltet, prova att tillsätta lite salt i dricksvatten.

Upp till toppen
Annons: