Annons:
Etikettmat-livsmedel
Läst 4127 ggr
Essaka
6/27/13, 6:25 PM

Vilken äter ni?

Det händer lite då och då att jag äter yoghurt el kvarg tex. Men vilken turkisk yoghurt äter ni? Jag har tittat på turkisk yoghurt i spann med "gubben" på men den har ju 5,5 k per 100g och ICA:s kvarg har 4,5? k per 100g. Skyrs naturell har 3,5k överkomligt kan jag tycka…

Den jag använder nu är Alpro naturella yoghurt den har 2,1 k per 100g…. Finns det ännu bättre alt?

Annons:
JMW
6/27/13, 6:49 PM
#1

Jag äter/använder Lindahls turkiska (den med gubben). Då är jag inte heller så strikt så jag jagar kolhydrater så hårt. Tycker den är god.

Amrit
6/27/13, 7:19 PM
#2

På Lidl finns en turkisk yoghurt på 1l hink, Eridanous tror jag den heter, som bara innehåller 3g kolhydrater /100g.

misty09
6/27/13, 8:01 PM
#3

Laktosfria mejeriprodukter har ofta lägre kolhydrathalt men påverkar blodsockret/insulinproduktionen mer. Detta pga att man tillsätter ett enzym som "slår" sönder laktosen. Funkar för allergiska men ger högre insulin.  Så man får inte låta sig luras av det lägre kolhydratinnehållet. Informationen fick jag på bloggen 56kilo.se

Lchfman
6/28/13, 8:46 AM
#4

Har ni kollat in rysk yoghurt? Samma goda smak men 17% fett istället. (Har jag för mig) Mums.

Anders-S
6/28/13, 11:20 AM
#5

Bäst är Wermlandsmejeriers yoghurt 10%, hink 1 kg, gjord på mjölk från Nysäter i Värmland och grädde från Arla i Jönköping.

Norrmejeriers yoghurt 10% är gjord på norrländsk mjölk.

Willys Garant turkisk yoghurt 10% 500 g är gjord av Arla i Linköping på svensk mjölk.

Arla Meze 10% 1 liter måste man se upp med. Den i brickförpackning är OK om den kommer från Linköping. Kolla först att den är gjord på svensk mjölk. Den i hink är gjord på dansk mjölk.

Danska och tyska mejeriprodukter avstår jag från.

SpurtAnne
6/28/13, 12:57 PM
#6

Jag åt lidls i början men nu äter jag inte yougurt längre. Känns som onödig bukfylla och jag blir bara uppblåst och konstig av det. Äter grädde eller creme fraiche istället.

Annons:
Upp till toppen
Annons: