Annons:
Etiketthälsa
Läst 9188 ggr
cissy99
2013-06-27 08:44

Motorljud

Hej!

Har kört lchf i 5mån och periodisk fasta 16:8  sedan i början av juni  och gått ner ca 8kg. Har haft så otroligt mycket omställningsbesvär men har tagit mig igenom dessa, förutom mina öron/huvudproblem.  Ibland har jag svårt att avgöra om det är huvudet eller öronen.Det som är fel är att det låter som (svårt att beskriva )  låter som en bilmotor  som man hör på ett långt avstånd ibland även vibrerande . Har varit och undersökt örat i flera omgångar men läkarna hittar absolut inget fel. Är inte sjuk heller. Någon vänlig själ som har någon teori.

Tack

Annons:
odjuren
2013-06-27 09:03
#1

tinitus?
Jag har själv de o de brummar/susar och tjuter ständigt i mina öron.. :(

//Odjuren

www.odjuren.com

Halvdansken
2013-06-27 14:03
#2

Så har jag det också ibland. Tror att man helt enkelt hör blodet som far runt i kroppen. Det kommer och går lite. Men fråga mig inte varför. Faktiskt kom mitt när jag började med 5:2…. hmmmm.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Sindri
2013-06-27 16:24
#3

Precis sådan tinnitus som låter som om man hör blodet susa genom huvudet har jag haft två gånger. Båda gångerna var jag ganska stressad inför utlandsresor. Så fort jag kommit hemifrån försvann det.

Dina omställningsbesvär kan nog liknas vid ett stresstillstånd för kroppen. Om du försöker vara lugn och inte stressa upp dig ännu mer för det går det antagligen över.

MimLan
2013-06-27 16:35
#4

Konstigt att dina undersökningar inte gav att tinnitus kunde vara ett svar/orsak.

Bor du i 08-land kan du begära en remiss till Rosenlunds sjukhus, hörselvården där hanterar tinntus-problematik.

cisyy
2013-06-27 19:18
#5

Detta börjar alltid på kvällen och har misstänkt tom att det har med hjärtatat att göra. Har ibland vilo puls på mellan 90-98 och ibland kramp vid innandningen men sätter jag in öronpropp så hör jag bara pulsen. Stress är det nog inte då jag har ledigt just nu och bara njuter, men detta gör att man blir lite orolig. Tinitus påpekade jag för läkaren men hon svarade att i september bli jag kallad för att göra ett hörseltest, men jag tycker inte att jag hör sämre. Skriver från mobilen och ber om ursäkt om något är konstigt stavat.

Zepp
2013-06-27 19:27
#6

Jag har oxå tinnitus.. inte mycket att göra åt.. och det går inte att se heller!

Dvs när man inte hittar något fel så får man diagnosen tinnitus.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Annons:
MimLan
2013-06-27 20:30
#7

#5 Man behöver inte ha hörselnedsättning för att ha tinnitus.

Du hamnar iaf på en avdelning som bör lyssna när du tar upp problemet.

[Annamaja27]
2013-06-28 06:51
#8

JAg hade tinnitus ett tag till och från. Det visade sig hänga ihop med hypotyreos för min del för när jag började medicinera med Levaxin så försvann även tinnitusen. Min typ var io ch för sig inte "motorljud" utan men pipande.

cissy99
2013-06-28 08:06
#9

Fina goa ni tack för att ni delar med er.🙂

 Jag ska verkligen stå på mig när jag är hos läkare nästa gång, så tills dess använder jag mig utav öronproppar för det är det enda som hjälper, Lchf har verkligen gett mig många omställningsbesvär men samtidigt hjälp mig oerhört mycket och den tänker jag fortsätta med. 

Ha en underbar dag!

[Petronella Pip]
2013-06-28 08:17
#10

Hur kan öronproppar hjälpa? Tinnitus kommer ju "inifrån"? Jag har också det men öronproppar tar inte bort något ljud, däremot om jag lyssnar på något med proppar i öronen så överröstar det ljudet. Kanske var så du menade?

MimLan
2013-06-28 08:26
#11

Precis. Det är ju tvärtom. Annat ljud kan maskera tinntius.

Det är ingen slump att de som har stora problem faktiskt får hörapparater för att få in mer ljud.

Jag använder hörlurar med musik i för att kunna somna när det är som jäkligast.

cissy99
2013-06-28 09:07
#12

Petronella Pip, japp det övertröstar ljudet, jag hör istället min egen puls och det tycker jag e mycket bättre än motorljudet,. Detta sker endast framåt kvällen , känt av det under dagen kanske sammanlagt 4 ggr. Tack för tipset MimLan ang hörlurar.

[Petronella Pip]
2013-06-28 10:19
#13

Det var det jag menade också, alltså hörpluppar med musik eller tal. Märkligt att det kan funka utan! Det kanske inte är tinnitus trots allt?

Annons:
kaisakavat
2013-06-28 10:40
#14

När jag är dålig/mycket trött, då har jag ett 'dånande' ljud i huvudet. Det 'hörs' inte i ordets rätta bemärkelse, men liksom 'hörs' ändå. Framför allt hör jag skillnaden när det försvinner! En oerhörd lättnad.

Vet ju inte alls om det jag upplever är samma som ditt, men tänkte jag skriver ner det..

I mitt fall finns en utmattningssjukdom av ngt slag, med oklar orsak. Hormonell och neurologisk påverkan. Hypotyreossymtom och behandling för det, men fortfarande inte bra. Men ngt som ofta hjälper mot 'dånet' är b12-tillskott (Behapan - receptfritt på Apoteket, men det står inte hyllorna så man får fråga).  Fråga mig inte hur, varför - men huvudet klarnar och 'dånet' försvinner. Inte jättetydligt alla gånger, men ibland - wow!

cissy99
2013-08-09 08:20
#15

 Har också funderat på hypotyreos men har inte hunnit kolla upp det ännu. Får väl snart boka en tid. B- 12 led jag av  för ca 5år sedan men inte tänkt så mycket på det. Ska nu bege mig till apoteket och köpa tillskottet. Jag hoppas verkligen att det det är det för blir snart galen. 

 Tack för att du delar med dig.

Upp till toppen
Annons: