Annons:
Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 2439 ggr
Mixa20
6/26/13, 6:03 PM

Periodisk Fasta

Äter LCHF och i måndags började jag med periodisk fasta. 

dricker kaffe med en skvätt grädde i och dricker vatten men inte mer än vanligt ca 1.5 liter / dag och äter då lunch 11.30

som består av huvudsak mest proteiner lite fett och ngt grönt.

Sedan äter jag inget föräns ngt ägg till mellanmål om jag är hungrig vilket jag inte varit konstigt nog i stor utsträckning….

Middag vid 19 tiden….proteiner, lite fett och ngt grönt….

Nu kommer vi till mitt dilemma som jag tycker är lite oroande…

Springer och kissar och det är inte lite varje gång……mår lite illa….

tränar styrketräning…….

Vad beror det på och vad ska jag tänka på???

Annons:
savonit
6/26/13, 6:49 PM
#1

Med lchf släpper man en massa vatten som kroppen bara bär på det är säkert det du kissar ut nu.

Mixa20
6/26/13, 7:36 PM
#2

Ok….. fast jag har ätit LCHF i 2 år nu……inte strikt dock…..😮

savonit
6/26/13, 7:51 PM
#3

Jo fast nu har du ju striktat till det hela med periodisk fasta.

Är ditt enda problem att du kissar mycket?
Har du huvudvärk?

[Marja-Liisa]
6/26/13, 8:07 PM
#4

Om Du äter bara lite fett kan man väl inte säga att Du har ätit LCHF. Närmare Dukan kanske. Läs gärna LCHF definitionen från artikeln.

Zepp
6/26/13, 8:31 PM
#5

Öka saltintaget.. det är essentiellt och krävs för att du skall behålla vattnet i kroppen!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Mixa20
6/26/13, 9:13 PM
#6

Tack ! Jag äter fett i form av lallersteds såser, majonnäs Steker i mycket smör. Äter grönt så som Spenat, broccoli, sallad, avocado. Äter protein i form av köttfärs, kyckling, Lax, ägg…. Kryddar med mineralsalt, peppar, örter, cyenne, curry m.m. Har alltid salt på maten. Ska jag öka till att ha mer salt i maten? Jag har ingen huvudvärk och känner mig nöjd innan de är dax för lunch.

Annons:
savonit
6/26/13, 9:17 PM
#7

Har du inte huvudvärk är det nog lugnt.

Salt är viktigt vi förbrukar ca 15 g om dagen ca en msk alltså så det är väll typ det minsta vi behöver.

Zepp
6/26/13, 9:37 PM
#8

Testa det med salt.. det är något av det enklaste.. ta en tesked salt i ett halvt glas vatten och svep det!

Blir det annorlunda så var det saltbrist, blir det inte annorlunda, utan du blir himla törstig så var det inte saltbrist!

Hur som helst så kissar vi mer på den här kosten speciellt om man är strikt på kolisarna.. iomed att insulin stimulerar njuren att återabsorbera mera salter.. och sjunker insulin radikalt så kissar vi mer helt enkelt.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Mixa20
6/27/13, 12:36 AM
#9

Tack zepp för dina tips! :-)

Upp till toppen
Annons: