Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (3) Senaste inläggen

- Allt om lågkolhydratkost - - Medlemmar - - Medlemmar - var bor ni? - Off topic - (OT) - Om sajten - - Utmaningen - - Vi som vill nolla kolhydraterna - Boktips Ej frågelåda - Sten Sture Skaldeman Frågelåda - MinMat Före detta frågelåda - dr Andreas Eenfeldt Hälsa Hälsovinster LCHF för vegeterianer LCHF - Problem LCHF för barn LCHF för bäbisverkstan LCHF för nybörjare Länkar - Föredrag Länkar - Radio/TV Länkar - tidningar/hemsidor Mat - Billiga ingredienser Mat - Jag behöver måltidstips Mat - Livsmedel Mat - Livsmedel - Matfett Mat - På stan, hur gör jag? Mat - Recept att laga hemma Mat - Recept på bröd och brödbaserade rätter Mat - Recept på efterrätter och sötsaker Mat - Recept på fisk- & skaldjursrätter Mat - Recept på färsrätter Mat - Recept på fågelrätter Mat - Recept på kötträtter Mat - Recept på soppor & såser Mat - Recept på ägg, ost, grönt, sidorätter & veg Mat - Vitaminer, mineraler, tillsatser mm Motion & träning Vi som har autoimmuna sjukdomar Vi som har diabetes Vi som har huvudvärk/migrän Vi som har högt/lågt blodtryck Vi som har koncentrationssvårigheter Vi som har mag/tarm-besvär Vi som har/har haft fibromyalgi Vi som röker/har rökt Vi som vill gå ner i vikt Vi som vill gå upp i vikt Vi som är beroende Vi som är gbp-opererade och äter LCHF dr Annika Dahlqvist Övrigt
LCHF - Problem

Hamnat i unnande träsket!

2013-06-20 11:42 #0 av: Essaka

Känner att jag hamnat i unnande träsket...

Var på en semester nu i maj och innan dess körde jag strikt, sedan när man väl va på sem så kommer ju tanken "men det e ju sem". Höll LCHF så mycket jag kunde även om det inte alltid är lätt utomlands. Sedan när jag kom hem så har jag inte riktigt kommit ur den bubblan av unnande.

Det jag unnar mig är olika sorters LCHF bakverk och just nu snöat in på chokladfondanter men hallon...Detta har blivit liksom varje dags unnande... och känner starkt sug efter söt...

Vet inte om det har och göra med att att jag kör periodisk fasta 16:8 el vad det kan bero på. 

Kör även med krom men det hjälper inte att komma ur det suget...

Har ni tips på vad jag kan göra när suget kommer? el har någon teori på om det har med PF och göra?

Anmäl
2013-06-20 13:38 #1 av: Lchfman

Bit ihop och "avgifta" dig själv igen. Det tar väl ett par tre dagar av ickeunnande innan suget försvinner igen

Men jag gissar bara. Är inget proffs.

Anmäl
2013-06-20 23:38 #2 av: Lilltilda

Vad händer i kroppen då du äter lchf-godsaker? Går du upp i vikt? Ökar aptiten? Blir du frestad att äta kolhydratsrika saker med?

Anmäl
2013-06-21 23:10 #3 av: Kajak11

blir du mycket hungrig på 16-8 perioden kanske? När får du lust på söt saker?

Anmäl
2013-06-22 07:05 #4 av: MimLan

Vätskebrist/salt/näringsbrist kan spela in.

Håller med om att "bita ihop" och avgifta dig några dagar. Svårt att komma ifrån att du behöver prova det för att reda ut vad som hänt. 

Har svårt att se hur PF skulle spela in, om det inte är så att du använder det för att, eller pga det, inte äter tillräckligt.

Anmäl
2013-06-22 08:46 #5 av: Mooniq

Japp, här gäller det att övervinna sockermonstret som vrålar på insidan kroppen så du måste bita ihop och rida ut stormen. 2 - 4 dygn kan bli jobbiga men sen lägger sig lugnet i kroppen.. Att bli varse om sitt sockermonster är inte kul men ganska bra, då man får insikt i hur lite som triggar igång suget. Håll ut så lägger sig suget. Bra att kanske även skriva ner såna här saker så du kan få en bra överblick över vad du inte ska/kan äta. SolGlad

Älta inte problem - skapa lösningar!! FunderarSkrattar

Anmäl
2013-06-23 11:36 #6 av: Essaka

Trivs riktigt bra med 16:8 och känner ingen direkt hunger. Sugen på sött blir jag främst på kvällarna, men det har även hänt på morgonen. Bara jag får tanken så är den svår att skaka bort och det e då jag faller. Men det e som ni kanske säger att jag behöver avgifta mig några dagar. Känslan i kroppen efter sötsakerna som visserligen är lchf vänliga är att jag samlar på mig vätska... Vill verkligen bli kvitt det!!!

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.