Annons:
Etikettlchf-för-nybörjare
Läst 1578 ggr
sparrisen
6/19/13, 10:37 PM

Lite råd

Hej! Jag är nybörjare på det här, ätit LCHF i 4 v.
På ett sätt mår jag mycket bra, inget sötsug som jag haft jämt förut, får inga blodsocker dippar, magen är fin och inte uppsvullen mm
Känner att det här är en kost min kropp trivs och mår bra av =)

Däremot är jag väldigt svag och klen i kroppen och även lite som bomull i huvudet emellanåt… Är frustrerande att inte orka på samma sätt som jag gjorde innan

har senaste veckan kollat kalori intag i minmat och ligger oväntat på bara 1000-1300 kalorier/dag ändå äter jag när jag är hungrig och till jag är mätt, känns som jag äter hur mycket som helst på en dag.

kan min orkeslöshet bero på för lite kalorier eller är det fortfarande omställnings besvär?

Är inte ute efter att gå ner i vikt direkt utan mer må bra.
Väger ca 64kg och är 162cm lång, har ingen våg så jag vet inte om jag har gått ner nåt tyvärr.
/frida

Annons:
sparrisen
6/19/13, 10:55 PM
#1

påtänkt lite senare…
en fråga till: jag har gjort ett par hårmineral analyser som visar låg ämnesomsättning och rekommendationen är att begränsa intag av fett till 20% av dagsintaget, alltså inte LCHF-aktigt alls. Någon som fått liknande svar och har erfarenhet av det?

/frida

patriknn1
6/19/13, 11:33 PM
#2

Kan vara nån form av standardsvar du fått. Knappast nåt att bry dig om. Dina besvär kan bero på en kombination av lite kvardröjande omställningsbesvär, lite för lite mat, samt ev salt/mineralbrist. Prova att lägga till tex ett ägg, en matsked smör/kokosfett, och rikligt med mineralsalt.

Lchfman
6/20/13, 10:13 AM
#3

Avvakta och skit i besvären (om du äter ok dvs.) det rättar till sig efter ett par veckor.

För mig rättade det till sig efter 4-5 veckor kanske.
Fick bra info och hjälp här när jag misströstade.

Halvdansken
6/20/13, 10:43 AM
#4

Annika Dalqvist skrev att just saltbrist kan vara en anledning til "gröthjärna". Så lite extra salt på äggen kan vara ett tips.