Annons:
Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 1082 ggr
Majnneli
6/10/13, 11:20 PM

Kanske det blir ordning....även på mig....

Hela livet har jag haft viktproblem å försökt bli av med dessa kilon.Min kropp och min skalle är sönderbantad efter att ha försökt gå ner i vikt med olika metoder.Jag har till slut insett att den stora bov som triggar min hetsätning är just kolhydrater. Jag har vid flertal tillfällen nått "min" vikt men aldrig lyckats stanna där pga hetsätning. Jag tränar mycket då jag har det som jobb å då tänker man automatiskt att då kan det inte röra sig om många kilos övervikt. Nej…just nu kanske 10-15 kg….men det har varit närmare 40kg. Sedan 2,5 mån har jag nu skalat bort i stort sett alla kolhydrater, skulle tro att det rör sig om 5-10g/dag.Min ätarångest har minskat till nästan noll och jag mår jäkligt bra.Har dock inte tappat så mycket i vikt än men ser mycket bättre ut fysiskt. Jag kombinerar Lchf med PF och märker att min styrketräning förbättrats avsevärt, känns fantastiskt roligt att kunna öka vikter på ett helt annat sätt än förut.Kör nu riktigt tung träning! Jag vill dock börja tappa fettvikt men har svårt att hitta balans med mängden mat jag ska äta i mitt " ätfönster". "Ät tills du är mätt" …funkar ej då mättnadskänslan är ur funktion…. Märker på styrketräningen när jag ätit för lite… Så finns det någon som har nåt förslag på balans mellan hålla kvar muskelmassa och tappa fettvikt….? Kan tillägga att mitt fettintag ligger 75-80 %

Annons:
Upp till toppen
Annons: