Annons:
Etikettövrigt
Läst 836 ggr
juliabroden
6/8/13, 6:05 AM

Sjukt mycket blod vid mens

Jag är en tjej på 15 år och har en panikfråga om just mens..! Man kanske inte ska ta det här men vet inte annars vart.. Min mens har varit normal längre men den senaste gångerna har min mens ökat och jag blöder mer.. Efter min förra mens tog det en vecka sedan fick jag igen!? Men kollade typ överallt och det var nog bara en ägglossningsmens eftersom det inte alls var mycket. Men nu tog det 20 dagar sedan den andra 'riktiga mensen' och nu blöder jag sjuuuuuk mycket!! Min tampong kanske håller i 30 min sen läcker den!!!! Har 3 matcher idag och måste typ ta extra bindor och tampong för att inte ha panik om att det har läckt.. När jag ska sova som förut blödde jag ingenting men nu blöder det igenom och hamnar på mina lakan.. Jag har läst att man kan ta cyklo-F Som minskar mensen men då ska man haft regelbunden mens i 1 år vilket jag har om man inte räknar med den senaste månaden då jag liksom min mens kom alldeles för tidigt.. Men tänkte då att det kanske är för att jag har börjat träna lite hårdare än vanligt med laget osv. Och att mensen kunde komma innan om man tränade mycket.(kanske?) Jag undrar om man ska ta cyklo-F iaf eller om jag ska dra till ungdomsmottagningen fast jag har typ panik med att prata med folk jag inte känner..

Annons:
Upp till toppen
Annons: