Annons:
Etikettövrigt
Läst 1163 ggr
mysis
2013-06-07 18:53

LCHF - bästa solskyddet?

Jag har alltid bränt mig i solen. Jag har dock blivit brun så småningom, men aldrig utan att först bränna mig, ibland mer, ibland mindre. Men sen denna kost gjort intåg i mitt liv, så märker jag att jag inte bränner mig längre! Visserligen kan jag vara lite röd i skinnet, men utan den hettande, brännande känslan som förr. Är det denna kost som skapat detta? Det verkar ju logiskt att när man inte har socker i kroppen så bränner man sig inte! Jag har också ätit d-vitamin hela vintern och våren, kan det påverka motståndskraften mot solens strålar? Använder ingen solkräm.

Har någon samma erfarenheter som jag?

Annons:
Gia91an
2013-06-07 18:55
#1

Nyfiken på detta! Fast på mig har det nästan visat mer att jag blir brun, istället för krabbröd. (Kan ju också bero på att jag är lite mindre, och pigmenten inte är så utspridda längre)

MimLan
2013-06-07 19:26
#2

Inget ovanligt fenomen, det har nämnts i forat förut. Skulle dock vilja hävda att det inte handlar så mycket om frånvaron av socker som tillkomsten av fett.

Tettan
2013-06-07 20:29
#3

Tidigare kunde jag inte visa mej i solen utan att få soleksem och bli röd. Med lite försiktig solning blir jag numera fint brun. ☀️ Kosten eller D-vitamin, tänker jag.

dufva
2013-06-07 21:38
#4

Jag tror att D-vitaminet på nåt sätt även skyddar huden mot solbrännan

Skillnaden är för stor för att det bara skulle vara en slump

Jag använder aldrig solskyddsmedel idag

Det behävs helt enkelt inte längre 😎

maxiq
2013-06-08 00:00
#5

Jag kör med solskyddsfaktor 72: I skuggan av en gran! 😛


"On the internet You can be anything you want.
It is strange that so many choose to be stupid"

Upp till toppen
Annons: