Annons:
Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 7140 ggr
pwd
6/5/13, 11:20 AM

Mat i lastbil?

Hejsan alla.

Jobbar som långtradar chaffis och mina arbetspass ligger på 12tim och jag sitter bakom ratten 9tim av dessa 12tim - alltid kväll/natt.

Har ingen mikro eller annan uppvärmningsmöjlighet i bilen.

Har snart förätit mig på all kall mat t.ex. alla sorters ägg, kallt kött, kalla korvar, kalla röror m.m.

Funderar på att köpa en mattermos men är inte sugen på soppa utan mat man tuggar - men vad för mat?

Behöver tips och råd på användarvänlig mat som passar i en mattermos - har slut på ideér.

Tacksam för svar.

Annons:
Mooniq
6/5/13, 11:30 AM
#1

Jag har ingen egen erfarenhet av mattermos men om den håller maten varm så borde det ju funka med kött, grönsaker och sås - visserligen i en enda röra men ändå…

Soppa kan vara gott under kalla årstiden. hemlagad grönsaks - eller köttsoppa - e ju jättegott!

Att köpa egen liten mikro till bilen - kanske kostar mycket pengar men kanske hade varit värt att investera i om inte företaget vill investera åt er.

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Mooniq
6/5/13, 12:07 PM
#2

Jag jobbar inom trafikverket och jag ser ibland på våra jobbarbilar att någon tänkt till och tagit vanlig mikro och sen gjort nån förändring el-tekniskt så den passar bilen, kanske inte så svårt om du känner nån elkunnig person 🙂

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

[WickedAlly]
6/5/13, 12:47 PM
#3

Grytor av alla dess slag, mättar gott och kan ju varieras i det oändliga :)

[Aquelegia]
6/5/13, 12:50 PM
#4

Kålpudding, fiskgryta, renskavsgryta, kalops, korv stroganoff, wookar, köttbullar i såser, gratänger och såklart matiga soppor/grytor, köttfärslimpa med grönsaker, broccoli med skinksås, oikkryddade färs med kalla tillbehör i grönsaksväg. Allt detta passar för mattermos. Såg dock att mattermos håller bara i ca 4timmar så du får nog förvänta dig lite ljumnare mat ibland om det tar lång tid mellan målen.