Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (3) Senaste inläggen

- Allt om lågkolhydratkost - - Medlemmar - - Medlemmar - var bor ni? - Off topic - (OT) - Om sajten - - Utmaningen - - Vi som vill nolla kolhydraterna - Boktips Ej frågelåda - Sten Sture Skaldeman Frågelåda - MinMat Före detta frågelåda - dr Andreas Eenfeldt Hälsa Hälsovinster LCHF för vegeterianer LCHF - Problem LCHF för barn LCHF för bäbisverkstan LCHF för nybörjare Länkar - Föredrag Länkar - Radio/TV Länkar - tidningar/hemsidor Mat - Billiga ingredienser Mat - Jag behöver måltidstips Mat - Livsmedel Mat - Livsmedel - Matfett Mat - På stan, hur gör jag? Mat - Recept att laga hemma Mat - Recept på bröd och brödbaserade rätter Mat - Recept på efterrätter och sötsaker Mat - Recept på fisk- & skaldjursrätter Mat - Recept på färsrätter Mat - Recept på fågelrätter Mat - Recept på kötträtter Mat - Recept på soppor & såser Mat - Recept på ägg, ost, grönt, sidorätter & veg Mat - Vitaminer, mineraler, tillsatser mm Motion & träning Vi som har autoimmuna sjukdomar Vi som har diabetes Vi som har huvudvärk/migrän Vi som har högt/lågt blodtryck Vi som har koncentrationssvårigheter Vi som har mag/tarm-besvär Vi som har/har haft fibromyalgi Vi som röker/har rökt Vi som vill gå ner i vikt Vi som vill gå upp i vikt Vi som är beroende Vi som är gbp-opererade och äter LCHF dr Annika Dahlqvist Övrigt
LCHF - Problem

Tips på liten frukost önskas

2013-05-30 13:33 #0 av: marta68

Hej,

Jag märker att det är lättare att hålla vikten om jag bara dricker te/kaffe med kokosfett före lunch. Har provat detta i en månad men känner mig lite seg och ofokuserad på förmiddagarna (däremot inte alls hungrig). Antingen är det bara så just nu och har inte ett dugg med kosten att göra, eller så finns det ett samband. Har tagit en näve mandlar till frukost de senaste dagarna men är rädd att det är för mycket kolhydrater i mandlar så att det påverkar vikten negativt.

Någon som har tips på något som ger snabb energi men minimalt med kolhydrater?

Anmäl
2013-05-30 13:35 #1 av: Angelfish

Ägg?

Anmäl
2013-05-30 14:32 #2 av: Lchfman

Jag tycker en bulletkaffe är fenomenalt på morgonen.

Håller mig mätt utan problem till lunch helt utan sug.

Annars kanske ett par babybel, eller fläsksvålar :)

Anmäl
2013-05-30 17:32 #3 av: kaisakavat

Fattar inte grejjen med babybel eller andra svindyra 'specialare', förutom möjligen som snabbfixad nödkost på stan. Varför inte bara skära en bit av den vanliga hårdosten man har i kylen (om man nu gillar ost). Enklare än att pilla fram babybel ur de sjutton förpackningsomgångarna och definitivt billigare.

Är det inte bara att äta nånting, vadsomhelst LCHFigt? Alltså bara anpassa mängden till behov och inget mer med det? 

Anmäl
2013-05-30 18:21 #4 av: MimLan

#3 Medhåll. Tar ofta med mig några oststavar till jobbet eller på utflykter där jag vill ha lite snacksd. Gott till kaffet. 

Framför allt är det långt godare. Babybel är liksom inte gott..

Anmäl
2013-05-30 18:53 #5 av: [Petronella Pip]

Nä, jag gillar inte heller babybel, dyrt och överskattat. La vache qui rit däremot...  alltså tårtbitarna för det är väl de som gör babybel med har jag för mig?

Anmäl
2013-05-31 01:00 #6 av: Katago

För min del är det så att det behövs flera ostsorter o beabybell är en av de. Har nästan alltid 5 olika ostar i kylen....

MEn sån är jag

Anmäl
2013-05-31 08:05 #7 av: [Petronella Pip]

Jo men det verkar som många LCHF:are tror att babybel är nåt sorts måste men ost för över 200 kr. kilot  (och då är vaxet med i priset!! så för själva osten är det nog över 300)... nä då kan man få mycket godare för de pengarna... 

Anmäl
2013-05-31 09:18 #8 av: Suzanne56

Ägg mosat i smör eller majjo...

Anmäl
2013-05-31 10:50 #9 av: nyborjare08

Förutom ägg och/eller ost av olika varianter så tycker jag att det är bra med skinkrullar. Jag brer färskost med smak, på skinka, rullar ihop och skär i bitar, lägger i en låda och tar med till jobbet. Ibland rullar jag in en paprikastav - knaprigt och gott, och man får en liten dos c-vitamin också.

Anmäl
2013-05-31 11:00 #10 av: Margareta

Ta den allra fetaste gräddosten (38%) det är helt klart bättre än både babybel och vanlig standard hårdost.

Som komplement är några skivor rökt sidfläsk perfekt (jag köper i charken). Det äter man direkt och det tar ingen tid att fixa till och är oerhört mättande.

/Margareta, sajtvärd för http://kolhydrater.iFokus.se
Bloggar om LCHF för oss som har svårt att gå ner i vikt på
Vägen till 65

Ger tillsammans med Bo Zackrisson och Sten Sture Skaldeman
ut LCHF-magasinet.
http://www.lchfmagasinet.se

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.