Annons:
Etikettmat-jag-behöver-måltidstips
Läst 12945 ggr
annikanyfiken
5/25/13, 11:35 AM

Istället för lasagneplattor?

Finns det något bra substitut för lasagneplattor, något som blir samma konsistens som pasta? Jag har använt rättika vilket genast genomskådades av pastaälskarna i den här familjen och det gick inte hem alls. Jag tyckte det var gott men finns det något som blir mer som pasta för de mer kräsna?

Annons:
Skogshumblan
5/25/13, 11:42 AM
#1

Vet inte om det finns ersättning men vänner till mig har hela vitkålsblad istället. Kanske funkar?

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

MimLan
5/25/13, 11:48 AM
#2

Gör en sökning på "lasagne", har för mig att första tråden brukar leverera ett populärt recept.

annikanyfiken
5/25/13, 11:48 AM
#3

Ja det ska absolut testas. Det skulle vara kul att kunna göra en "lasagne" som alla äter, även de som inte följer lchf.

joly
5/25/13, 12:31 PM
#4

I'm your destination, I'm the reason why

joly

annikanyfiken
5/25/13, 12:51 PM
#5

Aha tack! Då har jag en fråga till.

Den där lchf-pastan innehåller ganska mycket fiberhusk. Och fiberhusk använde jag en gång till något slags bröd jag bakade och jag blev riktigt besviken. Det blev så knastrig och riktigt obehaglig konsistens så jag kastade all fiberhusk och har inte vågat köpa det igen. Jag kanske gjorde något fel. Men vet någon om det blir knastrigt resultat av recept med fiberhusk?

Gia91an
5/25/13, 1:45 PM
#6

Men har du provat med Zuccini? Jag har alltid det och visst, helt som lasagne är det inte men GUD vad gott. Mer tuggmotstånd än aubergine med!

Annons:
JMW
5/25/13, 3:27 PM
#7

Det blir inte knastrig "pasta" av det receptet. Jag gör ofta spaghetti med det receptet och det blir jättebra.

chilisalsa
5/25/13, 3:35 PM
#8

Ett tips är väl att dra ner på mängden lasagneplattor och öka på fyllningen…. Per Morbergs Lasagne Bolognese är t.ex utmärkt diabetikermat… Gjorde den till min diabetikerfar för nåt år sedan och var tvungen att instruera honom att testa sockret efteråt… under 4 efter 1.5 timme mot normalt över 10… Lite pasta i en portion och väldigt fett och gott :-)

Medarbeterare på Kost

misty09
5/26/13, 8:03 AM
#9

Jag gör alltid lasagne med LCHF-pastan man gör på philadelfiaost. Blir hur bra som helst. T.o.m min mycket, mycket kräsna son kände ingen eller mycket lite skillnad och lasagnen fick helt klart godkänt. Tycker pastan passar bäst i just lasagne, blir lite torr som vanlig pasta….liksom växer i munnen på något sätt.

annainorrland
5/26/13, 10:22 AM
#10

Ostskivor använder jag som lasagneplattor. Tror jag hittade det receptet här på KiF. Jättegott!

Upp till toppen
Annons: