Annons:
Etiketthälsa
Läst 1774 ggr
Ary
5/24/13, 10:05 PM

kokosnötoljefasta

Snubblade över det när jag letade efter något annat och det fångade mitt intresse.

Det jag reagerade på var hur det kommer sig att en typ 2 diabetiker kan få så lågt blodsocker som 3 mmol/l utan att behandla med insulin eller någon annan medicin. Borde inte kroppen klara av att reglera blodsockret själv? Har jag missat eller missförstått något?

Här är länken:

http://www.diabetes-warrior.net/2011/04/22/coconut-oil-fast-is-over/

Annons:
stepside88
5/25/13, 2:37 AM
#1

är det inte så att med diabetes så har man svårt att reglera sitt blodsocker? Liksom både högt och lågt.

Ska kolla länken med ifall jag missförstått…

Ary
5/25/13, 7:46 AM
#2

Lågt blodsocker uppstår väl oftast när man tillfört insulin? Sedan bör väl levern kunna tillverka glykogen även om inte kroppen tillförs protein även om den kanske måste bryta ner muskler för att få byggmaterial?

Zepp
5/25/13, 12:34 PM
#3

Som regel så har typ2 för mycket insulin, (hyperinsulinemi).. men iomed att cellerna inte svarar på det så krävs det ännumera.

Och till slut så kan produktionen kollapsa, då har man fått dubbel diabetes.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

[Caroline92]
5/26/13, 8:32 AM
#4

Men gud vad intressant, det här skulle jag vilja pröva! Men man kanske blir lite trött på att bara dricka te (dricker inte kaffe) i en hel vecka? Att lixom inte få tugga på något? D: å andra sidan.. vad är väl en vecka av ett helt liv? :3

Någon som vet om det här skulle kunna vara dåligt på något sätt? Är väl kanske inte specielt mycket protein och vitaminer (?) man får i sig, men är som sagt bara en  vecka..

Wildrat
5/26/13, 11:58 AM
#5

#4 Du kan alltid komplettera med en multivitamintablett och lite extra salt för att vara på den säkra sidan… Protein har du ju lagrat i kroppen och det räcker nog mer än en vecka…

Zepp
5/26/13, 12:06 PM
#6

#4

Om du är frisk för övrigt så är det mer att betrakta som en veckas fasta.

Finns de som betalar multum för att åka till sk hälsohem och fasta, men man kan göra det hemma oxå, för en betydligt billigare penning!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Annons:
Ary
5/26/13, 12:06 PM
#7

Jo det kan nog ta lite på musklerna kan man nog räkna med annars skulle jag inte tro att det är direkt farligt, om man inte är underviktig redan.

Jag fettfastar just nu och det är bara att konstatera att jag efter 2 dagar har noll energi och inte orkar motionera så man får nog planera in när man inte har massa måsten.

Att man skulle kunna bli av med candida på en vecka med detta som somliga säger tvivlar jag på - men vem vet.

Zepp
5/26/13, 12:08 PM
#8

#7

Det är väl det som är fördelen med att åka till hälsohem.. då har man bara sig själv och sin fasta att tänka på?

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Ary
5/26/13, 12:13 PM
#9

Jo hälsohem hade kanske varit trevligt men inte billigt. 😉

Inte så säkert att ett hälsohems idé om kost passar ihop med min heller. 😛

Upp till toppen
Annons: