Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (3) Senaste inläggen

- Allt om lågkolhydratkost - - Medlemmar - - Medlemmar - var bor ni? - Off topic - (OT) - Om sajten - - Utmaningen - - Vi som vill nolla kolhydraterna - Boktips Ej frågelåda - Sten Sture Skaldeman Frågelåda - MinMat Före detta frågelåda - dr Andreas Eenfeldt Hälsa Hälsovinster LCHF för vegeterianer LCHF - Problem LCHF för barn LCHF för bäbisverkstan LCHF för nybörjare Länkar - Föredrag Länkar - Radio/TV Länkar - tidningar/hemsidor Mat - Billiga ingredienser Mat - Jag behöver måltidstips Mat - Livsmedel Mat - Livsmedel - Matfett Mat - På stan, hur gör jag? Mat - Recept att laga hemma Mat - Recept på bröd och brödbaserade rätter Mat - Recept på efterrätter och sötsaker Mat - Recept på fisk- & skaldjursrätter Mat - Recept på färsrätter Mat - Recept på fågelrätter Mat - Recept på kötträtter Mat - Recept på soppor & såser Mat - Recept på ägg, ost, grönt, sidorätter & veg Mat - Vitaminer, mineraler, tillsatser mm Motion & träning Vi som har autoimmuna sjukdomar Vi som har diabetes Vi som har huvudvärk/migrän Vi som har högt/lågt blodtryck Vi som har koncentrationssvårigheter Vi som har mag/tarm-besvär Vi som har/har haft fibromyalgi Vi som röker/har rökt Vi som vill gå ner i vikt Vi som vill gå upp i vikt Vi som är beroende Vi som är gbp-opererade och äter LCHF dr Annika Dahlqvist Övrigt
LCHF - Problem

Magont vid djupandning - LCHF?

2013-05-24 11:48 #0 av: Piatra

Nu har jag stött på mitt första LCHF(?)problem, nämligen ett obehagligt magont. Det kom plötsligt igår kväll/natt när jag precis skulle gå och lägga mig. Reste mig från stolen och märkte att det skar till i magen när jag försökte ta ett djupare andetag. Det satt inte på något speciellt ställe, utan sträckte sig ända från vänster sida ända över till höger, ungefär i höjd med naveln och en bit uppåt. Det känns om om det sitter djupt inne, och jag känner inte av det annat än när jag försöker gäspa (går inte) eller ta ett djupt andetag (går nästan). Det enda jag känner är att magen möjligen är lite uppsvälld. Jag trodde det skulle gå över under natten, men nej, det är fortfarande kvar. Tror inte att det kan vara förstoppning eller något, för jag har haft rätt lös mage den senaste veckan. Åt heller inget speciellt när det slog till, senast jag åt var kl 10 på kvällen, och halv 2 högg det till.

Nu undrar jag om det här kan vara något som har med LCHF-kosten att göra. Jag är inne på min tredje vecka nu, men jag tycker det borde slagit till tidigare om det är kosten som är orsaken. Har annars väldigt tålig mage, den har sällan krånglat och inte klagat fast jag tryckt i mig massvis med godis, chips, glass och skräpmat i mitt "tidigare liv". Håller det i sig går jag väl till läkaren, men tänkte först höra här om någon har haft liknande problem.

Anmäl
2013-05-24 12:21 #1 av: nyborjare08

Kan ökningen av fettet i din kost har medfört att några små gallstenar/grus kan ha börjat röra på sig?  I så fall är det övergående, när gruset/stenarna passerar ut lär obehaget försvinna.

Men var uppmärksam. Blir det värre eller om det inte går över, sök läkare.

Anmäl
2013-05-24 14:19 #2 av: Piatra

Oj, gallsten låter ju allvarligt! Dock är jag bara 21, brukar man ha gallsten vid min ålder? Vi får hoppas det går över i alla fall, vad det än är.

Anmäl
2013-05-24 14:29 #3 av: Sindri

Blindtarmen? Gå till doktorn!

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.