Annons:
Etikettövrigt
Läst 1982 ggr
CasaRamon
5/22/13, 12:10 PM

LCHF på Rasta

Nu har Rasta vägrestauranger börjat med LCHF-rätter på menyn.

Det blir perfekt när vi ska ut med husbilen och köra runt i halva Sverige.

Dom finns från Gävle och söderöver med totalt 23 resatauranger.

Annons:
Siggebus
5/22/13, 12:13 PM
#1

Låter bra men man får vara uppmärksam ändå - många "rider" nu på lchf-vågen och kallar vad som helst för lchf 😛

therese.b
5/22/13, 12:33 PM
#2

Spännande att höra vad dom erbjuder för alternativ.

Paukku
5/22/13, 12:49 PM
#3

jag var förbi en rasta för ca 1 månad sedan och frågade om detta eftersom de hade en "dagens lchf" och personalen kunde inte svara på vad det var, de hade ingen koll eftersom den personen som lagat det hade gått för dagen…eeeh jo nej tack då åker jag nån annanstans då! Och det var INTE min första negativa upplevelse på just rasta! Aldrig mer!

CasaRamon
5/22/13, 12:56 PM
#4

#1

Självklart får man hålla koll på rätterna och kolla innehåll. Men förhoppningsvis är det ändå bättre än deras tidigare menyer.

 Vi har en gång bott på Rasta då frukost ingick i rumspriset. Det var under all kritik. Det som fanns var mjölk, flingor, bröd, margarin och sylt. Inte ens yoghurt fanns med. Det blev bara kaffe för oss då.

Återkommer längre fram  efter test.

Zepp
5/22/13, 7:46 PM
#5

Jag tror det varierar från ställe till ställe?

Bland annat på hur mycket det efterfrågas och hur angagerad personalen är.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Kajak11
5/22/13, 7:50 PM
#6

#5. Zepp har rätt. Har upplevt olikt mat och service på Rasta ställen också inför information om LCHF.

Annons:
Dicobayo
5/23/13, 8:43 AM
#7

Låt oss vara glad för att de försöker i alla fall, sen kan vi svänga inom och kolla om de gör rätt och bidra med lite kunskap om de gör fel. :)

CasaRamon
5/23/13, 2:00 PM
#8

#7

Precis så tänker jag också. Och ju fler ställen som annonserar om LCHF på menyn, ju fler kommer att ta efter.  Om då rätten inte  motsvarar vad vi är vana vid, så säger man det. Det kommer jag göra.

Paukku
5/24/13, 11:05 AM
#9

jovisst är det kul att de försöker och man kan ge feedback men när personalen inte har nån aning om vad det är, alltså inte ens vad det är för kött eller rätt överhuvudtaget…kändes inte riktigt seriöst!

Upp till toppen
Annons: