Annons:
Etikettmat-livsmedel
Läst 4183 ggr
Lchfman
2013-05-20 19:58

Sockerfritt godis?

Hur är det med tex läkerol yup eller liknande. När det står sockerfritt, kan man räkna med att det inte innehåller andra kolhydrater som stör kroppen? Jag är inte speciellt intresserad av "ekologiskt, grönbetat, naturligt"-aspekten av lchf. Så jag är väl medveten av tvivelaktiga e-nummer eller annat kemiskt det kan innehålla. Men utöver det, stör dessa godistyper kroppen med ofrivilliga kolhydrater?

Annons:
[Petronella Pip]
2013-05-20 20:47
#1

Nej det kan du inte räkna med…(alltså som svar på din andra mening)  sockeralkoholer ska räknas ibland, vissa av dem höjer blodsockret lika mycket som socker… men om det stör just din viktnedgång får du testa…

MimLan
2013-05-20 20:50
#2

Det beror ju på hur du är funtad. Sötman, inte sockret, signalerar till hjärnan att det kommer kolhydrater. En del reagerar på det och får sötsug, andra berörs inte så mycket.

Loria
2013-05-20 20:59
#3

Jag åt atkins (innan begreppet LCHF fanns) ett helt år väldigt strikt och hade stenkoll på min vikt och mina mått. Så fort jag åt något som helst sorts sockerfritt godis stannade viktnedgången upp. Så jag skulle inte säga att man kan äta det utan att det påverkar kroppen, men alla är ju olika och det kanske är värt att försöka

Lchfman
2013-05-20 21:20
#4

Ja ok, tack för era svar. 

Jag tyckte det smakade för sött med, och det gav mig omättnadssuget direkt.

Funkade inge vidare för mig. Får hitta bättre komplement om jag vill snaska på nåt.

Upp till toppen
Annons: