Annons:
Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 4969 ggr
Mozzarellan
5/19/13, 1:21 PM

Kokosfett.....

Har lite funderingar på att köpa via denna länk lite kokosolja , http://www.amazon.co.uk/s/ref=sr_nr_p_6_1?rh=n%3A340834031%2Ck%3Aextra+virgin+coconut+oil%2Cp_6%3AA3P5ROKL5A1OLE&bbn=340834031&keywords=extra+virgin+coconut+oil&ie=UTF8&qid=1363964273&rnid=419151031 Har redan provat coconoil , som är helt ok, men inte så man blir super sugen. Dessutom testat Kung Markattas som är godare, men jag upplever en liten bismak efter att mer än halva burken är uppäten. Bäst i smak är hittills Holistic som smälter som bomull när man tar en sked i munnen, men den är oxå dyrast. Tycker numera kokosolja är godast direkt med en sked rakt av i mun. Är uppe i cirka 30 gr om dagen. Är det för lite - för mycket?? I länken ovan undrar jag vilka ni testa toch hur de är i smak och intensitet. Vill prova Biona och Jarrow Formulas. Ser ut som de skickar fritt om man köper över ett viss pris. Har inte lusläst och hajat alla detaljerna. Då det är inom Europa så är det väl inga problem med koll av tullen?? Nån som shoppat därifrån. Känner mig lite virgin och handla på nätet.

Annons:
[Baiyoke]
5/19/13, 2:51 PM
#1

Har inte shoppat därifrån ännu men lustigt nog så har jag precis shoppat på nätbutiken: Butiken Hemlängtan. En rulle Röda Lacket snus och två burkar inlaggd sill i lök. Och jag slipper momspåslaget för att jag bor utanför EU! Själv så använder jag mig av en kokosolja av märket Parisut. 😎

misty09
5/19/13, 3:50 PM
#2

Har du testat Cocosa utan smak?

[Petronella Pip]
5/19/13, 4:02 PM
#3

oj jag läste 30 ggr om dagen och funderade på hur jag lite fint skulle säga att det kanske var…. öh… liite väl mycket 😃 och förvånades över att det inte gav diarré…

Mozzarellan
5/19/13, 4:29 PM
#4

Har aldrig provat hemlängtan men vet att den finns. Ditt märke på kokos är helt främmande för mig , men kan ju vara så att du är nästan på andra sidan klotet. Jo har provat cocosa utan smak, fett utan smak i kaffet ett par dagar. Vill ha en fyllig smakrik utan osyntetisk bismak. Haha. Jodu, det hade vart nåt med 30 gånger om dagen..hade ju fått sitta på privata kontoret hela dan…. Trodde det fanns en massa som provat de mesta i kokosolja under åren. Får väl köpa på mig en av varje då o testa by myself.😜

Mozzarellan
5/19/13, 4:30 PM
#5

Har aldrig provat hemlängtan men vet att den finns. Ditt märke på kokos är helt främmande för mig , men kan ju vara så att du är nästan på andra sidan klotet. Jo har provat cocosa utan smak, fett utan smak i kaffet ett par dagar. Vill ha en fyllig smakrik och osyntetisk smak. Vill gärna ha en riktigt ren olja. Haha. Jodu, det hade vart nåt med 30 gånger om dagen..hade ju fått sitta på privata kontoret hela dan…. Trodde det fanns en massa som provat de mesta i kokosolja under åren. Får väl köpa på mig en av varje då o testa by myself.😜

majsan76
5/19/13, 4:33 PM
#6

Jag kör biofoods ekologiska kokosolja. Inte dyr och jag kan ta en hel sked i munnen utan problem. Den smakar ingenting. Bara lent och mjukt. Jag har en tsk i kaffet på morgonoen och ibland i teet på kvällen:) Jag har även en burk cocosa i skafferiet men eftersom jag är nybörjare har jag inte hunnit testa den ännu! Heja Dig!!!

Annons:
Mozzarellan
5/19/13, 4:45 PM
#7

Majsan76, det är den man hittar i vanliga matbutiken? Skall be nästa besök ta med sig hit(Italien) i sommar. Tänkte det kunde löna sig o handla från länken ovan då de skickar fritt vid en viss summa, då jag inte finner någon kokosolja här alls speciellt inte i vanlig affär, sett i en hälsokost som tog 160 kr för 250 ml. Lite väl dyrt. Det går ju faktiskt åt en hel del !!!!

Ebbaba
5/20/13, 10:53 AM
#8

Jag rekommenderar Cocosa.Den håller jag mig till numera. Kan köpas i nätbutiken Bodystore.com under rubriken  "2 x Cocosa Pure Coconut Oil EKO, 500 ml".

Dvs totalt 1 liter för 149 kr. Det tror jag är ett bra pris. (Oljan är i fast form i glasburkar, men anges ändå i ml.) Jag förvarar den öppnade burken i rumstemperatur eftersom kokosoljan blir stenhård i kylskåpet. Hittills har den ändå aldrig hunnit få smakförändringar innan jag gjort slut i burken , vilket brukar ta ca 3 veckor.

majsan76
5/20/13, 9:53 PM
#9

Jag köpte biofoods kokosolja på bodystore.se, har inte sett den i vanlig affär. Tror den kostar 45 kr för 400 gr. Len o fin ingen bismak alls:)en vit plastburk, spelar ju ingen roll om det är glas el ej:)

majala
5/20/13, 9:58 PM
#10

Jag köper biofoods för 45kr på Coop Forum. Den står framme vid kaffebryggaren så jag kan ta en sked i morgonkaffet.

ingemarekb
5/20/13, 10:33 PM
#11

Cocosolja (Kung Markatta) finns på COOP Extra (i Ängelholm bl.a.) Bra när det kommer till vanliga butiker. Annan prisbild ju!

Tycker dock att den smakar rätt mycket cocos (i kaffe/the) jämfört med cocosfett från Alba Dalby (som inte är härdat). Finns också på flera butiker!

Wildrat
5/20/13, 11:16 PM
#12

#11 Även kokosfettet från Alba Dalby är deoderiserat så det är inte så konstigt att det inte smakar nåt. Kung Markattas är inte deoderiserat…

Mozzarellan
5/21/13, 9:23 AM
#13

Härligt med alla era tips. Vill ju helst ha en virgin som inte är deoderiserad. Skall beställa i juni från länken ovan 😃😃

Annons:
Upp till toppen
Annons: