Annons:
Etikettfrågelåda-minmat
Läst 3317 ggr
juliabroden
2013-05-19 12:15

Lära mig att äta

Hej, jag är en tjej på 15 år och tränar 5 dagar i veckan med mitt lag. Det enda problemet är att orkar mindre och andra utvecklas mer än jag och förut orkade jag 5km lätt medan nu är jag helt slut efter men jag skulle kunna tro att det är för att jag inte äter kött, kyckling eller fisk och skulle gärna vilja bara äta det men så fort jag tänker tanken på de så mår jag illa och det jag skulle vilja ha hjälp med är om det finns någonstans man kan få hjälp eller nått..?

Annons:
juliabroden
2013-05-19 12:21
#1

Det är inte så att jag är vegetarian för jag får i mig MC-burgare, köttbullar, köttfärssås. Äter inte heller sallad enbart majs. Jag vet att de låter löjligt men det är ett problem för mig och min hälsa så om någon har en 'börja äta mat diet' snälla hjälp mig!!

MimLan
2013-05-19 12:27
#2

När och hur började det här? 

Om du kan äta köttfärs och hamburgare kan du snudd på leva på det, om du åtminstone får i dig tillräckliga mängder tills vidare. 

Ta kontakt med sjuksyster/skolläkare och be om remiss till utredning. T.ex. kan KBT.terapi fungera.

Att träna mycket samtidigt som din kropp inte får i sig näring är ett bra sätt att bränna ut ljuset i båda ändarna. Var försiktig!

juliabroden
2013-05-19 12:50
#3

När jag var riktigt liten åt jag allt men när jag kom upp till 7 ålder började jag med att allt va äcklig och kan inte ens smaka. Mängderna på gris, kyckling m.m. minskade så nu kan jag inte äta något av de.. Tack för ditt svar!

Upp till toppen
Annons: