Annons:
Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 1527 ggr
Kummelisa
2013-05-19 11:52

Hjälp!

Nu har snart halva året gått och min gnista håller på att slockna vad gällande lchfs mathållning. Har stått still senaste månaden trots strikt kost. Är 156 cm kort och vägde 82 kilo när jag började. Nu har jag fastnat på 68 kilo! Behöver gå ner mer då jag har en inflammation i höften som behöver avlastas. Kämpar mot kilon och alla förståsigpåare som ideligen talar om för mig att jag äter galet. Vill bara ha lite stöd att orka vidare i kampen! Och gärna ett liter tipps om hur jag får igång viktminskningen igen. Försöker röra mig så mycket jag kan! Önskar mig bara några heja på rop! Ha en underbar sommar alla!

Annons:
[Petronella Pip]
2013-05-19 11:57
#1

Har du gått ner 14 kilo på ett halvt år!? Det är ju helt fantastiskt bra! Själv har jag inte gått ner ett dugg på nära fem år! Gick ner några kilo (under fem) precis i början. (och jag har mycket att gå ner)

Det är bara att hoppas att din viktminskning kommer igång så småningom, men det är bättre att minska i långsam takt. Ett halvkilo i veckan ungefär låter hälsosamt. En liten platå kan vara bra för kroppen att hinna anpassa sig.

MimLan
2013-05-19 12:23
#2

Wow, vilken framgång! 

Men, varför inte slappna av lite, och lära dig att njuta av den stora framgången? Ingen idé med den om du inte kan njuta av den ju? Att stressa viktnedgång har ingen större poäng, du gick väl inte upp spikrakt på ett halvår?

Mooniq
2013-05-19 13:19
#3

Grattis till dom tappade!!

Har du läst om eventuella livsmedel som kan vara stoppande för viktnedgång? tex ost, mejerier, kaffe, nötter och alkohol? kanske finns det något där du kan förändra och snart märka en nedgång? ☀️

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Mozzarellan
2013-05-19 13:44
#4

Oj , du har ju tappat massa kilon. Grattis. Ha tålamod o skynda långsamt. Jobbigt med förståsigpåare, vet precis hur det känns,får ofta höra hur man skall äta och att jag gör helt galet med så mycket fett. Känner mig ensam då ingen äter lchf i Italien. Började 30/1 och har gått ner 5.7 kg. Lite sakta o segt,men det funkar. Pepp är som balsam för själen och det kan man få här.

Zepp
2013-05-19 14:00
#5

Grattis.. det var snabbt.. du kan nog räkna med att kroppen tar en liten paus nu ett tag!

Gör du så oxå.. slappna av lite njut av din nya mat och ditt nya format.. tänk sommar o grillfest.. rena LCHFfirandet dagarna i ända!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Kummelisa
2013-05-19 14:50
#6

Tackar ödmjukast för ert stöd! Ska med andra ord inte tappa sugen ännu!! Grillat är ju som sagt väldigt gott och en sallad till gör mig ju ganska normal i andras ögon. Tack för att ni bryr er! Behövde det just nu!

Annons:
Dicobayo
2013-05-21 03:21
#7

Stämmer in med de andra och tror också det är dags för kroppen med en liten paus efter det jobb den gjort hittills.

Ta du en paus med den och njut av det du åstadkommit, så skall du se att den om ett litet tag börjar att släppa på vikt igen.

OM inte så finns det en hel del tips & trix att ta till, men de sparar vi tills det behövs. :)

Upp till toppen
Annons: