Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (3) Senaste inläggen

- Allt om lågkolhydratkost - - Medlemmar - - Medlemmar - var bor ni? - Off topic - (OT) - Om sajten - - Utmaningen - - Vi som vill nolla kolhydraterna - Boktips Ej frågelåda - Sten Sture Skaldeman Frågelåda - MinMat Före detta frågelåda - dr Andreas Eenfeldt Hälsa Hälsovinster LCHF för vegeterianer LCHF - Problem LCHF för barn LCHF för bäbisverkstan LCHF för nybörjare Länkar - Föredrag Länkar - Radio/TV Länkar - tidningar/hemsidor Mat - Billiga ingredienser Mat - Jag behöver måltidstips Mat - Livsmedel Mat - Livsmedel - Matfett Mat - På stan, hur gör jag? Mat - Recept att laga hemma Mat - Recept på bröd och brödbaserade rätter Mat - Recept på efterrätter och sötsaker Mat - Recept på fisk- & skaldjursrätter Mat - Recept på färsrätter Mat - Recept på fågelrätter Mat - Recept på kötträtter Mat - Recept på soppor & såser Mat - Recept på ägg, ost, grönt, sidorätter & veg Mat - Vitaminer, mineraler, tillsatser mm Motion & träning Vi som har autoimmuna sjukdomar Vi som har diabetes Vi som har huvudvärk/migrän Vi som har högt/lågt blodtryck Vi som har koncentrationssvårigheter Vi som har mag/tarm-besvär Vi som har/har haft fibromyalgi Vi som röker/har rökt Vi som vill gå ner i vikt Vi som vill gå upp i vikt Vi som är beroende Vi som är gbp-opererade och äter LCHF dr Annika Dahlqvist Övrigt
- Allt om lågkolhydratkost -

Hjälp!

2013-05-19 11:52 #0 av: Kummelisa

Nu har snart halva året gått och min gnista håller på att slockna vad
gällande lchfs mathållning. Har stått still senaste månaden trots strikt kost. Är 156 cm kort och vägde 82 kilo när jag började. Nu har jag fastnat på 68 kilo! Behöver gå ner mer då jag har en inflammation i höften som behöver avlastas. Kämpar mot kilon och alla förståsigpåare som ideligen talar om för mig att jag äter galet. Vill bara ha lite stöd att orka vidare i kampen! Och gärna ett liter tipps om hur jag får igång viktminskningen igen. Försöker röra mig så mycket jag kan! Önskar mig bara några heja på rop!
Ha en underbar sommar alla!

Anmäl
2013-05-19 11:57 #1 av: [Petronella Pip]

Har du gått ner 14 kilo på ett halvt år!? Det är ju helt fantastiskt bra! Själv har jag inte gått ner ett dugg på nära fem år! Gick ner några kilo (under fem) precis i början. (och jag har mycket att gå ner)

Det är bara att hoppas att din viktminskning kommer igång så småningom, men det är bättre att minska i långsam takt. Ett halvkilo i veckan ungefär låter hälsosamt. En liten platå kan vara bra för kroppen att hinna anpassa sig.

Anmäl
2013-05-19 12:23 #2 av: MimLan

Wow, vilken framgång! 

Men, varför inte slappna av lite, och lära dig att njuta av den stora framgången? Ingen idé med den om du inte kan njuta av den ju? Att stressa viktnedgång har ingen större poäng, du gick väl inte upp spikrakt på ett halvår?

Anmäl
2013-05-19 13:19 #3 av: Mooniq

Grattis till dom tappade!!

Har du läst om eventuella livsmedel som kan vara stoppande för viktnedgång? tex ost, mejerier, kaffe, nötter och alkohol? kanske finns det något där du kan förändra och snart märka en nedgång? Sol

Älta inte problem - skapa lösningar!! FunderarSkrattar

Anmäl
2013-05-19 13:44 #4 av: Mozzarellan

Oj , du har ju tappat massa kilon. Grattis.
Ha tålamod o skynda långsamt.

Jobbigt med förståsigpåare, vet precis hur det känns,får ofta höra hur man skall äta och att jag gör helt galet med så mycket fett. Känner mig ensam då ingen äter lchf i Italien.
Började 30/1 och har gått ner 5.7 kg. Lite sakta o segt,men det funkar.

Pepp är som balsam för själen och det kan man få här.

Anmäl
2013-05-19 14:00 #5 av: Zepp

Grattis.. det var snabbt.. du kan nog räkna med att kroppen tar en liten paus nu ett tag!

Gör du så oxå.. slappna av lite njut av din nya mat och ditt nya format.. tänk sommar o grillfest.. rena LCHFfirandet dagarna i ända!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Anmäl
2013-05-19 14:50 #6 av: Kummelisa

Tackar ödmjukast för ert stöd! Ska med andra ord inte tappa sugen ännu!!
Grillat är ju som sagt väldigt gott och en sallad till gör mig ju ganska normal i andras ögon. Tack för att ni bryr er! Behövde det just nu!

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.