Annons:
Etikettlchf-för-nybörjare
Läst 16458 ggr
Fraggan
5/19/13, 11:29 AM

Citron tillåtet strikt LCHF

Hej!

Tänkte prova strikt LCHF enligt Monique Forslunds bok men undrar om man kan droppa citron i vatten.

Hindrar det viktminskningen eller är det ok.

Annons:
Wildrat
5/19/13, 11:47 AM
#1

100g citron innehåller 7,3g kolhydrater, hur mycket tror du det blir på några droppar? Jag tror inte det spelar nån roll men som med allt annat så får du prova själv…

Zepp
5/19/13, 11:48 AM
#2

Med sunt förnuft kommer man långt, citron i vatten lär väl vara bra mycket bättre än läsk.. och antagligen även nyttigt!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Siggebus
5/19/13, 12:49 PM
#3

Jag har varit superstrikt tidigare men då hade jag alltid 3 droppar citron i ett stort vattenglas som jag drack rätt ofta. Märkte ingen skillnad på viktnedgången :)
Ibland kan enbart vatten bli väldigt tråkigt - så det är gott med lite smak.

Mooniq
5/19/13, 12:58 PM
#4

Nu när det är varmt ute så brukar jag pressa ½ citron eller lime och fylla upp med is och kolsyrat vatten i stort glas - Mums

Har även vatten med gurkskivor - gott när det är varmt ute. ☀️ 🙂

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Fraggan
5/19/13, 1:25 PM
#5

Tack för era svar.

Jag fortsätter med mitt citronvatten.

Är väldigt bra eftersom det får balans på ph-värdet.

MimLan
5/19/13, 2:51 PM
#6

#5 Det är nog bättre om du dricker citronvatten för att du vill det. Ph-värdet sköter sig själv, dina droppar citron har ingen bäring på det.

Annons:
Jojomaja
5/19/13, 6:16 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Jag kan uppleva att det inte egentligen är själva saften från citronen (som ju dessutom innehåller kolhydraterna) utan faktiskt ännu mer den aromatiska oljan i skalet som ger smak åt drycker. Själva saften tycker jag bara ger lite sur karaktär men jag pressar ändå gärna några droppar citron i vattnet. Dock anser jag att citronsmaken kommer fram bättre om jag lägger ned en hel skiva av citronen (skrubba alltid citronen först) som jag dessutom "vrider till" så att oljan frigörs.

Fraggan
5/20/13, 5:38 AM
#8

Det har du rätt i. Behövs något läskande och friskt nu när värmen kommer.

Upp till toppen
Annons: