Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (3) Senaste inläggen - Allt om lågkolhydratkost - - Medlemmar - - Medlemmar - var bor ni? - Off topic - (OT) - Om sajten - - Utmaningen - - Vi som vill nolla kolhydraterna - Boktips Ej frågelåda - Sten Sture Skaldeman Frågelåda - MinMat Före detta frågelåda - dr Andreas Eenfeldt Hälsa Hälsovinster LCHF för vegeterianer LCHF - Problem LCHF för barn LCHF för bäbisverkstan LCHF för nybörjare Länkar - Föredrag Länkar - Radio/TV Länkar - tidningar/hemsidor Mat - Billiga ingredienser Mat - Jag behöver måltidstips Mat - Livsmedel Mat - Livsmedel - Matfett Mat - På stan, hur gör jag? Mat - Recept att laga hemma Mat - Recept på bröd och brödbaserade rätter Mat - Recept på efterrätter och sötsaker Mat - Recept på fisk- & skaldjursrätter Mat - Recept på färsrätter Mat - Recept på fågelrätter Mat - Recept på kötträtter Mat - Recept på soppor & såser Mat - Recept på ägg, ost, grönt, sidorätter & veg Mat - Vitaminer, mineraler, tillsatser mm Motion & träning Vi som har autoimmuna sjukdomar Vi som har diabetes Vi som har huvudvärk/migrän Vi som har högt/lågt blodtryck Vi som har koncentrationssvårigheter Vi som har mag/tarm-besvär Vi som har/har haft fibromyalgi Vi som röker/har rökt Vi som vill gå ner i vikt Vi som vill gå upp i vikt

Vi som är beroende Vi som är gbp-opererade och äter LCHF dr Annika Dahlqvist Övrigt
Vi som vill gå upp i vikt

Jag vill gå upp i vikt!!!

2013-05-17 14:26 #0 av: Perkele

Jag förstår att de flesta som är överviktiga börjar med LCHF men för mig är det tvärtom. Jag vill öka i vikt med LCHF. Jag har alltid varit smal. Men jag har börjat få ont i leder och då tänkte jag prova LCHF då många andra har blivit bättre med det. Dessutom är jag inte så förtjust i kolhydrater.

Så kan jag gå upp i vikt med LCHF?

Anmäl
2013-05-17 15:05 #1 av: [Petronella Pip]

Har du läst bland trådarna i denna grupp? Där lär du få svar på dina frågor, även om jag precis märkte att åtminstone en tråd ligger fel... där det är en som INTE vill gå upp men det finns ju adra trådar där och förmodligen framgångsberättelser.... eftersom kosten ska vara viktnormaliserande!

Anmäl
2013-05-17 20:34 #2 av: Zepp

Du är väl inte direkt ut efter att lägga på dig fett?

Utan de flesta som är spinkiga saknar ofta muskler under fettet, då kan man satsa på mer protein.. för ökad proteinsyntes.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Anmäl
2013-05-17 23:13 #3 av: Hungerflickan

Om du vill upp i vikt är nog det mest effektiva att äta så ofta och så mycket som möjligt, det är iallafall min erfarenhet. Du bör nog heller inte äta strikt lchf utan en mer moderat variant som inkluderar lite frukt, rotfrukter, nötter och en hel del mejerier. Kanske en eller annan knäckemacka ifall du tål det, med mycket smör och pålägg.

Sen skulle jag rekommendera styrketräning! Det gör dig troligtvis hungrigare vilket gör det lättare att äta mer. Du kommer därmed även att bygga muskler och gå upp i vikt!

Anmäl
2013-05-18 09:03 #4 av: jessirene

Egentligen är det väl lederna som är viktiga? Om du börjar med lchf så kanske dina ledproblem blir bättre. Det har iallafall hjälpt min sambo. Musklerna har endel upplevt växer till lite automatiskt, så du kanske kan hoppas på en sådan effekt. Men om du ska upp i vikt mer ordentligt så är det nog träning som gäller. För som någon skrev, det är väl inte fet du vill bli:-) Något som lederna klarar, som är roligt. Man får aptit om man tränar.

Var glad att du inte har övervikt att släpa på samtidigt med ledproblem.

Anmäl
2013-05-18 16:07 #5 av: Hanveden

Sök här på sajten ett tips jag kan ge är sök på glennart. 

Bild på Glennarts nya fysik.
Hans historia är en klassiker här på Kif för oss som varit här en tid...

mLCHFh  Cool .

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.