Annons:
Etikettmedlemmar
Läst 2164 ggr
majala
2013-05-12 21:02

Åter på banan efter låååång tid

Herrejisses. Käkade LCHF och gick ner 16 kg för kanske tre år sen eller nåt sånt. Sen vet jag inte vad som hände (eller jo, det gick käpprätt åt pipsvängen).

Gick upp alla mina 16 kg inom ett år. Sen blev jag gravid. Och gick upp 26 kg till(!).

Jag gick ner 15 kg rätt snabbt efter förlossningen men sen stod det stilla. Men till slut, för en månad sen drygt, hittade jag tillbaka till LCHF på riktigt.

Sista 4 veckorna: -7,2 kg. 

Det är så otroligt skönt att vara tillbaka. :D

Annons:
Zolunia
2013-05-13 13:39
#1

Välkommen tillbaka!👍

(Råkade läsa rubriken fel: Åter banan efter låååång tid. Hihi!)

Medlem
2013-05-13 22:11
#2

Samma här, läste rubriken fel hahaha.

Välkommen tillbaka TS och lycka till!

[tjenarehej]
2013-05-16 12:22
#3

Gud va härligt1

Låter som en bra start!!7,2 kilo….jötapetter!!!

Jag började om (igen) idag..inte för att jag fuskat mycket men både smågodis och knäckebröd har det blivit.. så jag har gått upp …igen väger nu kanske 68,5 kilo till mina 174 cm så det är inte hela världen , men vill verkligen gå ner de sista men det är ju så svårt…så jag tänkte nolla from imorgon till omed nästa fredag till o börja med!

Hade tänkt börja idag men hemma med sjukt barn och hittade knäckebröd…ajabajja!!äter när jag har tråkigt tydligen ,bah!!

lycka till!!

Dicobayo
2013-05-16 12:27
#4

Välkommen tillbaka :)

majala
2013-05-17 08:16
#5

Hej på er! Nu har mitt viktras avstannat något. Lika bra det, vill inte gå ner alldeles för fort i och med att jag fortfarande ammar på kvällar/nätter. Den här veckan visste jag på förhand att den är körd eftersom det är eurovision! Tre kvällar på en vecka med ett glas rödvin och brieost gör inte under för viktminskningen direkt. ^_^ Men nu börjar jag kunna ha mina gamla kläder igen. Har fortfarande runt -20 kg kvar till min lägstavikt för tre år sen, men jag är på g. Ska som sagt stressa långsamt. Jag har "fuskat" med en banan senaste fem veckorna och det var under min pms-vecka, så jag måste klappa mig själv på axeln. I vanliga fall kan jag äta konstant när jag har pms, speciellt när jag inte får äta mina vanliga mediciner mot det. Men jag klarade det hyfsat bra nu. Jätteskönt. Jag är så überpeppad. Normalvikt enligt bmi tror jag aldrig att jag kommer nå (~40 kg dit) men det är inte heller målet. Målet är att må bra och att kunna köpa kläder som inte skriker kulturtant (plusavdelningarna i de vanliga klädkedjorna är jag innerligt trött på). Jag skriver mest på fatcombat.blogg.se om ni vill kika in. Och ibland skriver jag av mig här också. Försöker att prata så lite om vikt, mathållning och träning irl för att lägga fokus på annat. Men ibland måste man ju ventilera ändå. :-)

[tjenarehej]
2013-05-17 13:45
#6

Bara en banan son fusk…va väl inget! va duktig du är , tänk att ha en sådan motivaton!!

Jag började idag igen men inte nolla utan köttt fisk och mejeri liiite grönsaker men inget socker eller mjöl såklart!

Ska på partaj nästa fredag och mitt mål är minus ett kilo tills dess!

så jag kommer i klänningen…störtsnygg palettklänning i blått!

Så igår "laddade" jag för att jag skulle börja idag med…. rabarberpaj…vårens första pajer är ju bäst, men nu har jag gjort det, nu får det räcka!!!så dagens morgon vikt var 68,8 kilo..får se om jag når 67,8 till nästa vecka…

…annars sover grabben, han är sjuk och jag hänger i trädgården, rensar ogräs och ligger i hängmattan…nu skiner solen igen så nu drar jag ut igen!

Må så gott alla!

Annons:
[Petronella Pip]
2013-05-17 14:19
#7

Det var ju lite lustigt haha även jag har felläst rubriken som banan (frukten)  och så är det just det du fuskat med, kanske ditt undermedvetna som antingen skrev rubriken eller blev sugen på just bananer!

majala
2013-05-20 08:35
#8

Prick -8 kg till dagens datum. ÅH vad jag är glad att jag hittade tillbaka! :D

majala
2013-05-21 15:36
#9

Nä fy satan. Dagen började bra, ytterligare -0,5kg. Men sen! PANG sa det bara. Dunderhuvudvärk! Tog en ipren som inte hjälpte, men sen åt jag en banan. Och då släppte huvudvärken nästan på stört. Vet ni vad det kan bero på? (Det här med att ha bananer hemma jämt pga 10 månaders son är ju både bra och dåligt).

majala
2013-05-28 19:30
#10

Idag har jag gått ner 25% av vikten jag vill bli av med! Det firas med serranoskinka och frökex med ost! d-(^_^)

majala
2013-06-13 09:45
#11

-10kg på 8 veckor! Bara resten kvar då… :-)

Mozzarellan
2013-06-13 10:12
#12

Härligt med resultat.

Upp till toppen
Annons: