Annons:
Etikettlchf-för-nybörjare
Läst 3793 ggr
Isami
5/9/13, 6:10 PM

Lchf- jag är nybörjare!

Hej!
Jag hoppas få lite tips och pepp genom detta inlägg, främst tips på om jag gör/tänker helt galet eller inte.. (sen vill väl alla ha pepp i både med- och motgångar :) )

Jag startade min lchf-resa för tre dagar sedan (är alltså inne på tredje dagen idag) och vågen har pekat neråt varje dag hittills (tjoho!!)

Min startvikt: 82.5kg
Målvikt: 65kg
Nuvarande vikt: 79.2kg
(jag ska väl även tala om att jag är 161cm lång/kort)
Så enligt siffrorna hittills verkar jag ju äta rätt? Men jag är så nojig och är rädd att det ska vända bara allt "vatten" försvunnit.. (för det är väl det man går ner i början som jag förstått det?)

Här kommer det en lista vad jag ätit varje dag, ge mig gärna råd om det är åt helvete fel eller om jag är helt på rätt spår.

Dag 1.
Frukost: 2 kokta ägg, några skivor ost
Lunch: Grillad kyckling (En halv) 2dl sallad, 2msk creme fraishe (34) och en halv avokado.
Sedan var jag proppmätt nästan hela dagen, strax innan läggdags blev jag dock hungrig igen och åt 4 st ägg :-O

Dag 2. Frukost: äggröra (2ägg, 1msk grädde (40%)) och bacon (3 slamsor)
Lunch/middag: Lax i ugn med majonäs, tbh: gurka, dill och en citronskiva.**
Ev. mellanmål:** en burk makrill i tomatsås. Blåbärssmoothie (grädde, turkisk yoghurt och lite blåbär)

Dag 3. Frukost: Äggröra med bacon (se dag 2)
Lunch/Middag: grillad kyckling (en halv, rester från i förrgår) gurkskivor, bea-sås (ca 3msk)
Ev. mellanmål ett kokt ägg med majonäs och dill.

Enligt en "kaloriuträknare" jag använder (enbart för att hålla koll på hur mkt kolhydrater jag får i mig) så fick jag i mig ca dag 1.12g dag 2.26g  dag 3.7g kolhydrater..

Ursäkta novellen, och om ni orkat läsa igenom alla siffror och förklaringar, vad tänker ni som är kunniga? Tänker jag helt galet? Borde jag ta bort något? Lägga till något? Minska? Öka?

Tacksam för hjälp!

Annons:
Mooniq
5/9/13, 6:27 PM
#1