Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (3) Senaste inläggen

- Allt om lågkolhydratkost - - Medlemmar - - Medlemmar - var bor ni? - Off topic - (OT) - Om sajten - - Utmaningen - - Vi som vill nolla kolhydraterna - Boktips Ej frågelåda - Sten Sture Skaldeman Frågelåda - MinMat Före detta frågelåda - dr Andreas Eenfeldt Hälsa Hälsovinster LCHF för vegeterianer LCHF - Problem LCHF för barn LCHF för bäbisverkstan LCHF för nybörjare Länkar - Föredrag Länkar - Radio/TV Länkar - tidningar/hemsidor Mat - Billiga ingredienser Mat - Jag behöver måltidstips Mat - Livsmedel Mat - Livsmedel - Matfett Mat - På stan, hur gör jag? Mat - Recept att laga hemma Mat - Recept på bröd och brödbaserade rätter Mat - Recept på efterrätter och sötsaker Mat - Recept på fisk- & skaldjursrätter Mat - Recept på färsrätter Mat - Recept på fågelrätter Mat - Recept på kötträtter Mat - Recept på soppor & såser Mat - Recept på ägg, ost, grönt, sidorätter & veg Mat - Vitaminer, mineraler, tillsatser mm Motion & träning Vi som har autoimmuna sjukdomar Vi som har diabetes Vi som har huvudvärk/migrän Vi som har högt/lågt blodtryck Vi som har koncentrationssvårigheter Vi som har mag/tarm-besvär Vi som har/har haft fibromyalgi Vi som röker/har rökt Vi som vill gå ner i vikt Vi som vill gå upp i vikt Vi som är beroende Vi som är gbp-opererade och äter LCHF dr Annika Dahlqvist Övrigt
Vi som har mag/tarm-besvär

Hemorrojder

2013-05-08 08:15 #0 av: arncih101

Under min första graviditet upplevde jag för första gången hur det är o ha hemorrojder (detta var innan min lchf-tid) men den/de var inte särskilt smärtsamma utan jag kunde bara känna den som en liten mjuk kula med fingret (antar att det då kallas yttre hemorrojder?). Hur som helst, så försvann den av sig själv och det var det.

Det kom dock tillbaka för några månader sedan, fortfarande icke-smärtsam och jag känner av den igen på samma sätt, den här gången har den dock inte försvunnit trots att flera månader har gått sedan den dök upp. Kan tillägga att jag är gravid igen men den kom inte i samband med min graviditet utan lite innan. 

Eftersom jag inte upplever den som smärtsam är jag för slarvig med att smörja morgon och kväll med alcosanal. Jag har hela tiden hoppats på att den ska försvinna av sig själv som sist, men icke. 

Jag undrar vilka erfarenheter som finns och hur man blir kvitt f-nskapet (hehe)? 

Vill ju såklart bli av med den helt. Känner mig lite för ung för sådana besvär, haha, men jag antar att det inte är speciellt åldersrelaterat egentligen. Har säkert haft den i ett halvår, minst..

Anmäl
2013-05-08 08:34 #1 av: MimLan

Är den inte till besvär skulle jag inte göra något åt det under graviditeten iaf.

Jag har haft små "kulor" som försvunnit, utom en som var smärtsam och lösningen var att skära hål på den, så att trycket släppte då det är blodfyllt. Sedan var det bara att läka ihop och så var det ok.

Man kan gå till vc eller cityakuten för snittet.

Anmäl
2013-05-08 08:43 #2 av: arncih101

#1 Som tur är så är den inte besvärlig utan jag bara vet att den är där i samband med toalettbesök. 

Det var egentligen lite det jag tänkte på, om jag i slutändan skulle behöva gå och kolla upp det på vc och ev. den vägen bli av med den. Är det bra och gå runt såhär länge med en hemorrojd som inte drar sig tillbaka, även om den inte gör ont? Borde kanske prata med barnmorskan om det här, dock är nästa besök om först 1,5 månad.

Anmäl
2013-05-08 09:03 #3 av: Ary

Om den inte stör dig kan du utan vidare vänta och ta upp det om 1,5 mån. Det är inte farligt.

Anmäl
2013-05-08 10:46 #4 av: SpurtAnne

Jag fick också hemoroider efter mitt sista barn, de gick bort av sig självt.

Anmäl
2013-05-08 12:08 #5 av: Mozzarellan

Tips,
Sitt aldrig mer än du behöver på toan.....då sväller den upp med blod.
Se till att aldrig bli hård i magen utan håll dig i trim i magen.

Blir du sen för hård , trycker man xtra och den svullnar mer o mer, går iochförsig tillbaka sen , men kan hamna i det läget att den faktiskt spricker.
Smörj inte jämnt med salvan du nämnde, den tunnar ut huden. Men är bra när det krisar ett Par dagar.

Ibland när det blir riktigt varmt så tar jag en kur med piller från hälsokosten som verkar avsvällande för venerna, alltså bra för tunga ben etc och även venerna i övrigt.
Hoppas det finns nåt liknande i Sverige.

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.