Annons:
Etikettövrigt
Läst 1088 ggr
[Trindfilen]
2013-05-07 07:18

Sakta går det

Jämför med tidigare Lchf period då det fullkomligt rasde av mig vikt….Så  har jag svårare att minska mina lagarade kilon nu…Jag Är såklart några år äldre nu, ( närmare 60 än 50)  och har även sedan något år tillbaka slutat röka om det nu  har någon betydelse för förbränningen.. Är lite besviken efter en vecka stenhårt, men utan minsta gram mindre.. Men mina cm minskar, hur kan det vara så…. På 4-5 v har jag minskat magomfånget med 9 cm, Lår, vad, tuttar, hals ,överarm har ocjkså minskat några cm. Men vågen är sträng och visar -6.7 kg som förra veckan…Jag vet att det är bra viktnedgång i stort, men blir så besviken när man känner sig smalare och vågen inte håller med…..

Annons:
lizzzie86
2013-05-07 07:22
#1

Är väl bättre man blir mätmässigt mindre? Inte köper man kläder efter vikt?

odjuren
2013-05-07 07:40
#2

Muskler väger mer än fett! När man går ner fett och upp muskler så blir man smalare men vågen står still :P

//Odjuren

www.odjuren.com

Dicobayo
2013-05-07 07:49
#3

Som sagt, muskler väger mer än fett, och ibland blir man stående på en platå ett tag.
Det beror ju också på hur man använder lchf, om du använder det enbart som en bantningsmetod som vilken som helst och där emellan äter "som vanligt", då jojobantar du "som vanligt" också och om det tycker din kropp INTE, därför protesterar den och litar inte på att du just denna gång skall ge den tillräckligt med mat.

Upp till toppen
Annons: