Annons:
Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 2036 ggr
SpurtAnne
5/6/13, 7:42 AM

Mirakelmedicin

Efter över 1 år med lchf för mig så tog min sambo steget för 5 dagar sen. Jag har inte lagat någon specialmat till någon i familjen. Alla har fått äta det jag lagar till middag. Jag har inte köpt, bröd, pasta, ris eller nåt sånt på hela tiden. När jag har bakat har jag bakat lchf.
Min sambo har köpt bröd till sig själv, annars har han inte ätit så mycket kolhydrater.

Till slut "vann" jag, utan tjat(eller lite kanske) och med mycket tålamod! :-)

Min sambo har astmaliknande hosta, han har varit och kollat en gång men de säger att han inte har astma. Men jag undrar… Hur som helst, i förrgår googlade jag lite och hittade att det ska vara bra med lchf för astmatiker och framförallt många skrev att de blivit bättre med kokosfett. Så igår gjorde jag en magic bullet coffe till honom(och mig). MARKANT skillnad i hostattackerna. Har hört en kanske, förut var det flera i timmen.
Kokosfett verkar ju vara rena mirakelmedicinen! Eller det kanske är både det och lchf, vad vet jag. Men hostan slutade när han drack kaffet kändes det som.

Annons:
odjuren
5/6/13, 8:10 AM
#1

härligt att hans astma blivit bättre så snabbt!!
men en liten fråga, om han ätit de du lagat o du inte gjort någon pasta, ris eller potatis har inte han oxå då ätit lchf?

//Odjuren

www.odjuren.com

SpurtAnne
5/6/13, 9:30 AM
#2

Nja, hemma möjligtvis men inte annars. Han jobbar på ett boende med utvecklingsstörda och äter där. Men han har inte ätit dålig mat alls. I princip aldrig på donken eller liknande utan bara lagad mat. Övergången har inte alls varit jobbig för honom än så länge i alla fall.

odjuren
5/6/13, 6:43 PM
#3

ahaaa men tur att du fått över han på rätt sida ;)

//Odjuren

www.odjuren.com

Zepp
5/6/13, 9:21 PM
#4

Min kroniska Astma försvann efter tre månaders LCHF.. och då hade jag haft den i 20 år och med medeciner varje dag, Bricanyl och pulmicort samt rhinocort.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Katago
5/7/13, 12:34 AM
#5

Måste fråga dig Zepp hur länge har du käkat LCHF och tar du några astma mediciner idag ?

Zepp
5/7/13, 1:11 AM
#6

Snart fem år.. jösses vad tiden går.

Näe jag tar inga alls längre.

Har en gammal Rhinocort som jag använder någon gång vid förkylning.. saknar ibland Pulmicorten vid sådana tillfällen.

Sen så.. så tror jag att det handlar om olika typer av astma.. jag har/hade typiskt en atopisk sådan.. dvs överkänsliga luftrör och inte allergisk.

Däremot så tar jag sedan ett år medecin mot kvallsterallergi.. men det yppar sig på annat sätt, typ som en förkylning.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Annons:
SpurtAnne
5/7/13, 9:34 AM
#7

Det måste ju vara helt fantastiskt Zepp!! Astma är verkligen en hemsk sjukdom som så många lider av och dör i. En hel del skulle säkert bli hjälpta av lchf!

Det är så frustrerande att informationen inte når ut till alla.

Dicobayo
5/7/13, 10:07 AM
#8

Spännande, men det känns ju helt logiskt egentligen, när kroppen slipper slåss med sig själv så kan den istället lägga krafterna på det som är det riktiga onda.

Håll oss uppdaterade om vad som händer, vill gärna höra hur det går på längre sikt!

[förgätmigej]
5/7/13, 4:52 PM
#9

Jag har också blivit av med min astma och eksemen i hörselgångarna, så skönt! Min Chrohnmage är också mycket bättre och min fibromyalgivärk har reducerats mycket. Mår överlag mycket bättre. Äter nu en egen variant av lågkolhydratspaleo. Tänkte att bli fri från mina magmediciner och få en bättre sömn🙂

SpurtAnne
5/8/13, 10:43 AM
#10

Igår hörde jag honom inte hoste en enda gång och det där väsande pipljudet när han andas är borta också.

Upp till toppen
Annons: