Annons:
Etikettmat-livsmedel
Läst 2983 ggr
[Shettisar]
5/4/13, 6:10 PM

Meeen.

Alltså,vart köper ni era tillbehör? Som ex Fiberhusk,Mandelmjöl,Kokosmjöl osv osv.. Allt är ju så förbenat dyrt jämfört med mängden i påsarna. Har kollat Lidl där någon skrev att de sålde Mandelmjöl men inte sjutton hittade jag något där…

Annons:
kaisakavat
5/4/13, 6:28 PM
#1

De där produkterna finns på de flesta större affärer numera. Men de står ibland i hyllorna för t ex glutenfritt, eller bland 'hälsokost'/gryner/frön. Och det händer man hittar dem bland vanligt mjöl - men det är undantagsvis.

Hoppas du hittar. Fråga personalen annars.

Något som kan sägas om de flesta av dessa alternativ till spannmål, är att de är drygare. Visst är de dyrare, men åtgången är mindre. Olika mycket mindre, men mindre.

Personligen använder jag dem också ganska sällan - så de blir ingen större belastning på börsen.

MimLan
5/4/13, 6:32 PM
#2

Finns en hel del webbaffärer man kan köpa dem i också.

Paukku
5/4/13, 6:48 PM
#3

Jag köper mina på ica maxi och hittar de bland mjölen 😄 förutom fiberhusken som är mittemot dvs glutenfria hyllan ;)

Dicobayo
5/6/13, 9:55 AM
#4

Till en vanlig limpa använder man kanske 2-3 dl mandelmjöl eller kanske lika mycket koksmjöl, att jämföra med 10-12 dl vetemjöl som brukar vara normalt.
Så faktor 1:4 ungefär på mängden.

[Petronella Pip]
5/6/13, 1:32 PM
#5

Fast kokosmjöl använder man ännu mindre av, man brukar ta halva mängden mot mandelmjöl. Och öka ägg eller vätska.

[Shettisar]
5/6/13, 3:28 PM
#6

Jo jag köper det på Maxi,men jag trodde att det kanske fanns någon affär som är billigare.Men så är inte fallet då.Har köpt av internet butik också men det blir ännu dyrare eftersom det tillkommer frakt.  Jag bakar mycket bröd och gör plättar därför behöver jag mandelmjöl,husk och kokosmjölet..

Annons:
[Petronella Pip]
5/6/13, 3:43 PM
#7

Lidl har ofta bara mandelmjöl till jul tyvärr!

misty09
5/6/13, 8:49 PM
#8

I Uppsala har Lidl alltid mandelmjöl. 200g för 19,90. Kolla om din butik kan ta hem. Willys tar 34,90 för Risentas 300g påse vilket iof är bara 4,90 mer och fortfarande billigare än ex nätbutikerna.

Upp till toppen
Annons: