Annons:
Etikettmat-på-stan-hur-gör-jag
Läst 9345 ggr
Jojomaja
4/27/13, 8:34 PM

Burger Kings näringsinnehåll

Burger King kör ju med "Have it your way" och man kan beställa lite som man känner för. Jag kollade på deras hemsida idag och blev positivt överraskad av en finurlig pryl. Designen på näringsinnehållet är uppdelad ned till minsta beståndsdel, till och med topp och botten på brödet, vilket innebär att jag lätt kan se vad jag får i mig om jag pillar bort tomaten, skippar bröd och ketchup eller ber om burgaren utan sötad dressing. 

Jag klickar ur de rutorna jag inte vill ha och sedan sparar jag som "min meny". Då får jag näringsinnehåll för min egendesignade variant. T.ex. ser jag att om jag tar bort bröd och ketchup på en Double bacon cheeseburger så innehåller den 2,9 g kolhydrater mot 33,3 g i standardutförande. En Big King XXL utan bröd och dressing men med extra bacon blir 3,7 g kh mot 45,3 g i standard. På det viset kan jag planera vad jag ska äta innan jag står i kassan. 

Smart pryl om man skriver matdagbok dessutom, normalt vet man ju inte hur mycket kh man sparade på att skippa brödet och ketchupen när man äter ute på snabbmatskedjorna. 

http://www.burgerking.se/produkter/hamburgare/double-whopper-jr/

Annons:
odjuren
4/27/13, 10:22 PM
#1

Smart om man av någon anledning är på BK

//Odjuren

www.odjuren.com

[Petronella Pip]
4/28/13, 9:06 AM
#2

Det är ju en anledning! En annan är att hamburgarna är goda 🙂

Jojomaja
4/28/13, 9:27 AM
#3

Grillat är godast!  (Burger Kings slogan förr).

Gillar att man kan lägga på bacon, ost, jalapenos och andra tillbehör på alla Burger Kings burgare om man vill ha det. 

Om jag ska vara ärlig är jag skittrött på Max Lowcarbburgare. Visst är det en bra idé att skippa brödet, och jag brukar beställa den utan dressing så spar man lite socker. Tar en bearnaisedipp till istället, som innehåller 0,18 gram kh per portion. Men när jag bad om extra bacon eller ost så sa de bara att de inte vet hur de ska ta betalt då. Nobben alltså!

McDonalds har jag inte besökt på säkert tio år …

Suzanne56
4/28/13, 10:42 AM
#4

Max hamburgare innehåller ju dessutom annat än rent nötkött, jag blev alltid besviken när jag ngn gång ätit där. Min lokala BK här i Karlstad gör alltid en jättefin tallrik med det jag vill ha. Inte för att jag äter där ofta men ibland orkar man ju bara inte göra matlåda…

Upp till toppen
Annons: