Annons:
Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 1867 ggr
LenaMarie222
2013-04-26 21:46

Kanske en dum fråga

Men kan man äta för mycket fett Jag kollade skaldemans ratio och fick 2,6 för hela dagen Är det för högt?

Det blir inte bättre än vad man gör det till

Annons:
MimLan
2013-04-27 06:51
#1

Ja det kan man.

Antingen blir det för mycket för mycket för magen för att det är för mycket eller för att den inte är van vid fett, då blir det diarré. Eller så äter man så mycket att hunger och mättnad ignoreras, eller inte finns.

Ratiot har en nackdel om man stirrar blint på siffrorna. De säger ju inget om man åt tillräckligt av proteinet i mängd. (Ät 1 gram protein och lägg till några gram smör, t.ex.)

Zepp
2013-04-27 09:54
#2

Ratiot är ett enkelt sätt att göra överslag i huvudet.. så länge man inte går under det så är det hyfsat.

Men som Mimlan redan konstaterat så säger det inget om huruvida du äter näringsrik mat.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

LenaMarie222
2013-04-27 13:05
#3

Tack för era svar . Jag åt 80 gram protein och bara 8 gram kolisar, jag vill försöka hålla kolisarna så lågt det bara går.  Det lutar mer att jag äter strikt lchf, om jag förstod det rätt.

Det blir inte bättre än vad man gör det till

Wildrat
2013-04-28 10:19
#4

#3 Äter man lite kolhydrater och inte så mycket protein så behöver man äta mycket fett för att komma upp i en vettig kalorimängd. Så, ja det kan bli för mycket fett men samtidigt behöver man mycket fett om man äter lite av det andra…

LenaMarie222
2013-04-28 12:10
#5

OK Tack för hjälpen

Det blir inte bättre än vad man gör det till

Upp till toppen
Annons: